اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یوسفیان‌ملا:

نظام بانکی در اختلاس بزرگ مقصر است

خبرگزاری فارس: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: تمام نظام بانکی کشور در اختلاس بزرگ اخیر در کشور مقصر است.

نظام بانکی در اختلاس بزرگ مقصر است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا شب گذشته در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی چهل شهید آمل با بیان اینکه به عنوان کسی که در ستاد مبارزه با مفاسد عضویت دارم می‌دانم که وام‌هایی برای تولید اشتغال گرفته شده، گفت: قرار بود با این تسهیلات اشتغال ایجاد کنند در حالی که هیچ اشتغالی ایجاد نشد.
وی با اشاره به اینکه شخصی برای دامداری 10 هزارتایی تسهیلات می‌گیرد، اما در شمال شهر تهران برج‌سازی می‌کند، افزود: همین تسهیلات بود که در سال 88 موجب افزایش 300 درصدی قیمت مسکن در کشور شد.
 
* تعبیر یوسفیان از ملخ‌های اقتصادی
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز نیز این افراد به مانند ملخ‌هایی که به مزارع فشار می‌آوردند به سمت بازار سکه هجوم برده‌اند، تصریح کرد: اینها ملخ‌های اقتصادی هستند که به سمت سکه و دلار پرواز کرده‌اند که موجب شده سکه 300 تومانی به 600 تومان برسد.
وی با اعلام اینکه اختلاس اخیر در کشور عمل بسیار ناپسندی بود، عنوان کرد: اگر یک و نیم سال پیش که در برنامه 20:30 نسبت به این موضوع هشدار داده بودم توجه شده بود شاید می‌شد جلوی این رخداد را گرفت.
یوسفیان‌ملا بیان داشت: در آن مصاحبه بنده عرض کردم که سیستم بانکی کشور به شیوه‌ای که پایه‌ریزی شده نیاز به اصلاح دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه سیستم فعلی بانکی در کشور در اختیار زورمداران است، تصریح کرد: همین سیستم بانکی است که افرادی مانند امیرمنصور آریا که در سال 76 در خدمت سربازی بود را امروز به جایی می‌رساند که وی شعبات بانک‌ها را مانند دوایر شرکت خود می‌داند.
این نماینده مجلس ادامه داد: این همان فردی است که امروز 4 هزار و 800 میلیارد تومان دارایی‌اش است کسی که در سال 76 رغبت نکرد به دامداری پدرش برود و در آنجا کار کند.
نماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: چگونه این فرد به بانک ملی یک‌هزار و 200میلیارد تومان بدهکار است این وضعیت نظام بانکی کشور است که باید پاسخگو باشند.
وی با تاکید بر اینکه اگر سرمایه‌گذاران امروز که در این شهر سرمایه‌های خود را به کار گرفته‌اند می‌خواستند با این نظام بانکی کار کنند به صف امیرمنصور، فاضل خداداد و شهرام جزایری می‌پیوستند، ابراز داشت: این سرمایه‌گذاران با صداقت برای اشتغال و تولید زحمت می‌کشند و حسابشان جداست.
یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه دولت نظام بانکی را برای تجارت خود بنا نکرده، گفت: این نظام باید به اقتصاد کشور خدمت‌رسانی کند.
این مسئول با بیان اینکه این نظام باید طوری باشد که مردم به آن پناه ببرند، افزود: امروز دقیقاً این وضعیت برعکس شده و بانک‌ها به دنبال بیشتر کردن صفرهای سرمایه‌های خود هستند اینکه چگونه می‌توانند میلیارد میلیارد به دارایی‌های خود اضافه کنند.
یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه امروز بانک‌ها در اختیار قشر خاصی قرار دارد، گفت: همین نظام بانکی موجب این اختلاس شد و امروز آقایان می‌گویند من کشف کردم.
 
* امیرمنصور آریا چگونه خود را لو داد؟
وی ادامه داد: امیرمنصور آریا خودش باعث شد که لو برود، زمانی که نداشت 200 میلیارد تومان وامی را که گرفته است پس بدهد گیر افتاد.
این مسئول گفت: این فرد زمانی که به بانک مراجعه می‌کند و می‌گوید چند روزی مهلت دهید تا این مبلغ را واریز کنم با دو نفر دیگر در دفتر رئیس بانک مواجه می‌شود به تصور اینکه این افراد از کار وی مطلع شده‌اند شروع به گریه و زاری می‌کند که من را لو ندهید اینها به او می‌گویند ما کاری با تو نداریم و در حقیقت ماجرا را اطلاع می‌دهند.
وی ابراز داشت: اگر این فرد این مبلغ را مانند بقیه پول‌ها پس نمی‌داد و یا به مسافرت نمی‌رفت و داشت این پول را بدهد آیا کسی بود بداند وی چه می‌کند، اگر می‌دانستند چرا وی را به عنوان یک مشتری خوش حساب معرفی کرده‌اند.
 
* نظام بانکی تضمین بدهد دیگر امیرمنصوری وجود ندارد
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همین نظام بانکی آیا می‌تواند بیاد و تضمین بدهد که امیرمنصورهای 2 و 3 و 4 در کشور نیستند، ادامه داد: این نظام، سیستمی است که باید به آن نظارت شود.
وی گفت: نباید اجازه داد نظام بانکی تشکی برای جولان دادن اختلاس‌گران و کسانی شود که مال مردم را می‌برند.
یوسفیان‌ملا با بیان اینکه وقتی روزانه 16هزار فقره چک در کشور برگشت می‌خورد و 32 هزار نفر در روز با این مصیبت گرفتار می‌شوند نظام بانکی کجاست، افزود: وقتی فردی با یک فقره چک زندگی‌اش نابود می‌شود و یا اینکه خانواده‌اش از هم می‌پاشد نظام بانکی به روی خودش هم نمی‌آورد.
این مسئول ادامه داد: نظام بانکی بیاد بگوید کدام مفسد اقتصادی است که مسیرش از بانک عبور نکرده باشد.
وی با تاکید بر اینکه نظام فعلی بانکی در کشور برخلاف نظر رهبری است، اذعان داشت: باید آنقدر موضوع اختلاس در رسانه‌ها گفته شود که همه پول‌هایی که از مردم برده‌اند بازگردانده شود.
انتهای ‌پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول