اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی حکمی؛

رئیس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان معرفی شد

خبرگزاری فارس: طی حکمی رئیس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان معرفی شد.

رئیس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان معرفی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، آیین تودیع و معارفه رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد، رئیس سابق منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان طی سخنانی به بیان عملکرد هفت ساله منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان پرداخت و بیان داشت: گلپایگان نخستین شهرستانی است که پاسگاه ویژه حفاظت در آنجا تاسیس شده است و هدف از ایجاد این پاسگاه ارجاع مستقیم پرونده‌ها از دادگستری به پاسگاه ویژه بوده و اینکه روند رسیدگی به پرونده‌های تصرف عدوانی و تخلف دام سریع‌تر به نتیجه برسد.
محمد قاسمی افزود: در یگان حفاظت از سال 1385 تا امروز 231 فقره تخلف عدوانی و تخلف دام تنظیم شده و رای لازم از طریق مراجع قضایی در مورد آنها صادر شده است.
وی ادامه داد: تنظیم 44 مورد فرم صورت وضعیت معادن سنگ و شن و ماسه و تعیین حقوق بهره برداران در سطح 200 هکتار انجام شده است.
این مسئول سابق منابع طبیعی تصریح کرد: شناسایی و پیشگیری آفات و بیماری‌های مرتعی در سطح شهرستان و واگذاری بخشی از حفاظت مراتع در قالب گشت و مراقبت در عرصه‌های دولتی به بخش خصوصی؛ اعمال مدیریت چرا، طرح محوری سازمان بوده که هر سال به مدت دو ماه با تشکیل پاسگاه کنترل کوچ دام در سطح شهرستان انجام شده است.
وی یادآور شد: نظارت بر طرح‌های مرتع‌داری در سطح 43هزار هکتار، تهیه طرح مرتع‌داری در سطح 8هزار و 300 هکتار، فعال سازی طرح‌های راکد در سطح 7هزارو 600 هکتار، کپه کاری در سطح یک هزار و 200 هکتار با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و قرق مراتع در سطح 8هزار هکتار از جمله پروژه‌های صورت گرفته است.
قاسمی همچنین به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در طی مدت خدمتش اشاره کرد و افزود: انتقال آب شرب دام به طول 20 کیلومتر، نصب سه تلمبه بادی، احداث 13 حلقه چاه مالداری، احداث یکصد آبشخور، جنگل کاری تولیدی در سطح 260 هکتار، مراقبت و نگهداری از جنگل کاری تولیدی در سطح 90 هکتار، 15 هکتار زراعت چوب، مرمت 11 باب چشمه مسدود، برگزاری 7هزارو 450 نفر روز کلاس‌های آموزشی در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌‌های هفت سال گذشته منابع طبیعی گلپایگان بوده است.
وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سیلاب و تغذیه مصنوعی پنج بند خاکی احداث شده که بند خاکی تیکن به گنجایش یک میلیون و 700 متر مکعب یکی از بندهای خاکی احداث شده بود و کل حجم آبگیری این بندها 2میلیون و 150هزار متر مکعب و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 150 میلیون ریال در منطقه پشتکوه و عربستان صورت گرفته است.
رئیس سابق منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان ادامه داد: احداث 34 بند سنگ و سیمانی با حجم 6 هزار و 492 متر مکعب و با اعتباری بالغ بر 3میلیارد و 900 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های منابع طبیعی بوده است.
به گزارش فارس، با حکم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، محمد قاسمی به سمت رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار منصوب و علیرضا حیدری به سمت رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان نائل شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول