اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران:

ورزشکاران بیمه شده مازندران 2 برابر می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران گفت: تا پایان شش ماهه نخست سال یکصد هزار ورزشکار در مازندران بیمه ورزشی شدند که مطمئنا این امار تا پایان سال به دو برابر ورزشکار سازمان‌یافته می‌رسد.

ورزشکاران بیمه شده مازندران 2 برابر می‌شوند
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی دهقان صبح امروز در کارگاه بازرسان و ناظران هیئت‌های پزشکی و ورزشی شهرستان‌ها در ساری بیان داشت: در حال حاضر برخی از داروها که حتی خود ورزشکار و یا مربی فکر نیروزایی آن را نمی‌کند با آزمایش تست دوپینگ مثبت اعلام می‌شود.
وی اظهار داشت: ورزشکاران سعی کنند در صورت مصدومیت و یا کهولت و مریضی به دستور پزشک تیم دارو مصرف کنند تا با اشتباه مصرف دارو از میادین ورزشی محروم نشوند.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ورزشکار باید خودشان را بیمه ورزشی کنند تا در صورت مصدومیت بتواند از مزایای فدراسیون پزشکی ورزشی استفاده کنند.  
وی گفت: به تمامی روسای هیئت‌های ورزشی در شهرستان‌ها ابلاغ شده که ورزشکار بدون بیمه ورزشی را در درون سالن‌ها و مجموعه ورزشی راه ندهند و از ورزش کردن اینگونه افراد جلوگیری کنند.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان مازندران با هشدار از مسئولان برگزارکننده بازی‌های رسمی و دوستانه در سطح استان بیان داشت: از انجام مسابقات بدون حضور پزشک و آمبولانس جدا خودداری کنید.
دهقان درباره نحوه استفاده ورزشکاران از بیمه ورزشی اظهار داشت: کارت بیمه شده ورزشکار باید در هیئت پزشکی ورزشی ثبت شده باشد و خلاصه‌ای از اتفاق حوادث و مصدومیت ورزشکار توسط مربی یا مسئول سالن گزارش شود.
وی گفت:  پس از گزارش حادثه فاکتور هزینه شده به هیئت پزشکی شهرستان از آن طریق به هیئت پزشکی ورزشی استان تحویل داده می‌شود و در طی مراحلی توسط کارشناس کدگذاری و نواقص برطرف شده به فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال می‌شود.
دهقان تصریح کرد: پس از کدگذاری کارشناس هیئت از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی هزینه‌های فاکتور به ورزشکار مصدوم پرداخت می‌شود.  
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: تا پایان شش ماهه نخست سال حدود یک‌صد هزار ورزشکار در مازندران بیمه ورزشی شدند که مطمئنا این آمار تا پایان سال به دو برابر ورزشکار سازمان‌یافته می‌رسد.
وی در پایان گفت: هیئت پزشکی ورزشی استان مازندران با توجه به امکانات موجود خدمات پزشکی را به تمامی ورزشکاران در سراسر استان انجام می‌دهد و همکاران در هیئت پزشکی ورزشی بر اساس مقرارت فدراسیون در اختیار ورزشکاران ارائه خدمات هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول