اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

آینده ورزشکاران باید تضمین شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: ما باید آینده ورزشکاران را تضمین کنیم تا با خیال آسوده در رقابت‌های جهانی شرکت کنند.

آینده ورزشکاران باید تضمین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در مراسم تجلیل از سعید عبدولی قهرمان کشتی فرنگی جهان اظهار داشت: درست است که سعید عبدولی قهرمان جهان شد ولی فکر می‌کنم حرکتی که این کشتی‌گیر انجام داد و مدال طلایش را تقدیم به خانواده شهید بابازاده کرد ارزشش بیشتر از قهرمانی جهان بود، این حرکت عبدولی باید در تاریخ کشتی‌ فرنگی ایران و استان ثبت شود تا الگویی برای سایر ورزشکاران کشور باشد.
وی با بیان این‌که ‌باید جوانان را به سمت ورزش هدایت کنیم حتی اگر آن ورزش غیرحرفه‌ای و غیرقهرمانی باشد، افزود: یک ورزشکار عمدتا تا 30 سالگی می‌تواند در دنیای حرفه‌ای ورزش کند پس باید برای قهرمانان ورزشی فرصتی فراهم کنیم تا بعد از دوران ورزشی نیز فعالیت کنند. شاید به غیر از عبدولی افراد دیگری هم باشند که نیاز به حمایت دارند.
عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان بیان‌کرد: در نشستی که در ماه مبارک رمضان انجام شد و دستورالعملی درباره اعطای پاداش به قهرمانان رقابت‌های جهانی و آسیایی داده شد، قرار شد که هر چه سریع‌تر پاداش ورزشکارانی که در رقابت‌های جهانی و آسیایی افتخارآفرینی کردند، داده شود.
وی گفت: اگر بتوانیم ورزش کشتی را به خصوص در دو شهرستان اندیمشک و ایذه گسترش دهیم و فضا و امکانات لازم را برای کشتی‌گیران آن فراهم کنیم قطعا در این رشته آینده بهتری خواهیم داشت.
حجازی افزود: وقتی که کشتی عبدولی را در بازی فینال مشاهده می‌کردم به کسانی که کنارم بودند گفتم که سعید مقتدرانه و خیلی با تدبیر کشتی گرفت و قهرمان شد.
وی خاطرنشان‌کرد: در بازی فینال هیچ نگرانی‌ای در چهره او نبود و معتقدم که این کشتی‌گیر از قبل می‌دانست که پیروز میدان می‌شود این در حالی است که دیگر کشتی‌گیر طلایی کشورمان در فینال خیلی محتاطانه کشتی ‌گرفت.
استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه پس از کسب مدال طلا، خداوند توفیق مردانگی را در وجود سعید عبدولی قرار داد تا او این حرکت زیبا را انجام دهد و دل آن خانواده شهید را شاد کند.
وی گفت: عبدولی بداند حرکتی که انجام داد فقط و فقط کار خدا بود. امیدوارم که وی در ادامه این روحیه را حفظ کند چون واقعا ما هر چه داریم از همین شهدا است و قطعا خداوند با حرکتی که این کشتی‌گیر انجام داد به زندگی‌اش برکت خواهد داد.
حجازی افزود:‌ سعید عبدولی نباید نگران آینده خود و خانواده‌اش باشد و باید با قدرت برای درخشش در رقابت‌های المپیک به تمرینات خود ادامه دهد. 

* الگوسازی از رفتار جوانمردانه ورزشکاران موفق
همچنین مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش این ورزشکار جوان اظهار داشت: سعید عبدولی و سایر برادران او در عرصه ورزش ظرفیت‌های بالایی دارند که می‌توان از آنان به عنوان الگو استفاده کرد.
حمید گرشاسبی بر الگوسازی رفتار این ورزشکاران به ویژه سعید عبدولی تاکید کرد و خواستار حمایت از آنان شد.
وی اضافه کرد: نخستین سهمیه المپیک کشتی ایران توسط عبدولی به دست آمد و امیدوارم بتوان با حمایت از او و خانواده اش، این ظرفیت را برای استان حفظ کرد.
سعید عبدولی جوان 22 ساله خوزستانی است که در مسابقات کشتی فرهنگی تاکنون 9مدال طلای آسیایی و جهانی را از آن خود کرده است.
در پایان این مراسم استاندار با اهدای یک لوح از عبدولی قدردانی کرد و یک سفر حج برای وی و همسرش در نظر گرفت. همچنین استاندار دستور اهدای یک قطعه زمین به این قهرمان جهان در اهواز را داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول