اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد:

تست سلامت ورزشکاران المپیکی ایران

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزشکاران المپیکی ایران به صورت منظم تست سلامت و کنترل مصرف مکمل و دارو می‌شوند.

تست سلامت ورزشکاران المپیکی ایران
داود آزادبخت در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های فدراسیون مذکور اظهار داشت: برنامه‌های فدراسیون در دراز مدت انجام می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها برنامه‌های المپیک است که بر سه اصل صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: آموزش، پیشگیری و درمان از نیازهایی محسوب می‌شود که به عنوان سه محور در برنامه راهبردی چهار ساله فدراسیون در دستور کار قرار دارد.
آزادبخت تصریح کرد: با آموزش و پیشگیری می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌ها کاست و دوره مصدومیت‌ها را کاهش داد.
دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، این فدراسیون را پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی بیان کرد و با اشاره به اینکه انتظار می‌رود ورزش کشور از المپیک لندن با دست پر بازگردد، بیان داشت: تاکنون معاینات منظم از ملی‌پوشان، تست سلامت و کنترل مصرف مکمل و داروها انجام شده تا با قدرت و برنامه خوب تیم‌ها به این مسابقات اعزام شوند.
وی ادامه داد: به طور معمول تست و بررسی وضعیت سلامت المپیکی‌ها به صورت ماهانه صورت می‌گیرد، ولی در صورت بروز مشکل و مشاهده هرگونه ابهام فاصله بین تست کمتر می‌شود. 
آزادبخت درباره موارد مورد نظر در تست ورزشکاران المپیکی خاطرنشان کرد: معاینه چشم، گوش، اکو قلب، سونوگرافی از کبد، واکسیناسیون و بررسی آنزیم‌های کبدی را از جمله موارد مهم در پروسه بررسی سلامت ورزشکاران دانست.
این مسئول گفت: در صورت تشخیص آسیب مفصلی یا عضلانی انجام فیزیوتراپی نیز برای آنها لحاظ می‌شود 
وی رسیدگی به وضعیت روحی و روانی ورزشکاران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رسیدگی به وضعیت روحی و روانی و چگونگی تغذیه ورزشکاران نیز یکی از مواردی است که در طرح پرونده تخصصی سلامت کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک برای بازی‌های 2012 لندن لحاظ شده است.
وی اذعان داشت: در همین راستا حضور یک روان‌شناس در کنار تیم‌ها و ورزشکاران به تمام فدراسیون‌ها توصیه شده است. 
به گفته آزادبخت، طبق برنامه‌های فدراسیون، در سه سال آینده هر سال هشت استان کشور زیرپوشش خدمات خرید ملک اداری قرار می‌گیرند تا بتوانند خدمات بهتری را ارائه کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول