اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملیات بازسازی آستانه امامزاده سیدعبدالرضای بردخون آغاز شد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی بازسازی بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالرضا روستای چاه پهن از توابع بخش بردخون در شهرستان ديّر با حضور معاون فرماندار دیّر، بخشدار، شهردار و مس ئولان محلی بردخون آغاز شد.

عملیات بازسازی آستانه امامزاده سیدعبدالرضای بردخون آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، معاون فرماندار ديّر دوشنبه شب در این آیین گفت: بازسازی و مرمت امامزاده‌ها از دیرباز مورد توجه اهالی شهرستان ديّر بوده است.
مصطفی فخرایی افزود: بای د همه دست در دست هم دهیم و با تلاش مضاعف در عمران و آبادانی این اماکن گام برداریم تا به اجر دنیوی و اخروی برسیم.
وی اظهار داشت: از آنجایی که سالانه مسافران و زائران زیادی به شهرستان ولایتمدار ديّر سفر می‌کنند باید فضای امامزادگان را برای پذیرائی از زائر ان و مسافران آماده کنیم.
فخرایی گفت: در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، باید این اماکن طوری آماده سازی شوند که بتوان در این اماکن کار فرهنگی انجام داد.
بخشدار بردخون نیزگفت: ساخت این امامزاده با توجه به نقشه فنی و طراحی شده به مساحت 230 متر مربع است که مبلغ دو میلیارد ریال برای ساخت آن از کمک‌های دولتی ومردمی درنظرگرفته شده است.
مسعود محمدپور افزود: این مکان مقدس در محدوده پارس شمالی واقع شده است که می‌تواند در آینده محل ارزشمند فرهنگی و دینی برای مسافران در این مسیر باشد.
 وی با اشاره به اهمیت موضوع وقف اضافه کرد: مسئله وقف از مسائل پر اهمیت در جامعه اسلامی است و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود، مسئولان و کسانی که با وقف سر و کار دارند باید اوقاف را زنده کنند.
وی افزود: باید آثار، خدمات و برکات وقف برای تشویق مردم در رسانه‌ها بیان شود تا مردم هر چه بیشتر به این سنت حسنه روی بیاورند.
محمدپور با بیان اینکه فرهنگ و مذهب هویت مردم و جامعه را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: هر چه فرهنگ غنی تر و کامل تر باشد به همان میزان راهکارهای عملی برای اداره بهتر جامعه ارائه می‌شود.
 وی با بیان ضرورت همکاری تمام نهادها در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها با سازمان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ برای تقویت هویت جامعه اداره بهتر آن لازم و ضروری است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول