اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات ایران:

اسکله از نیازهای اصلی صیادان بردخون است

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات ایران گفت: اعتقاد بر احداث اسکله نیاز منطقه و صیادان بردخونی است.

اسکله از نیازهای اصلی صیادان بردخون است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا رازقی شنبه شب در بازدید از خورخان بردخون اظهار داشت: تلاش ما بر این است که برای صیاد آرامش ایجاد کنیم تا بتواند با جدیت کار کند و محصول خود را در زمان و سرعت مناسب به ساحل برساند.
وی افزود: مطاف صیدگاه مهمی در استان بوشهر است که صیادان برای صید آن را انتخاب می‌کنند اما برای کشتی‌ها و لنج‌ها محل امنی نیست و اگر بتوانیم اسکله یا موج شکن احداث کنیم مطمئن باشید مکان امنی برای همه کشتی‌ها و مسافران دریا شده و از غرق شدن کشتی‌ها جلوگیری می‌شود.
رئیس شیلات ایران اضافه کرد: از روند کار اسکله در منطقه اطلاع داریم که از مصوبات سفر رئیس جمهور بوده است و تلاش می‌کنیم موضوع خورخان را با وسواس و برنامه پیگیری کنیم تا سرانجام مثبتی داشته باشد و آنچه مهم است اینکه اعتقاد بر این است که احداث اسکله نیاز منطقه و صیادان است.
مسئول تعاونی صیادان بردخون نیز با اشاره به سابقه صید و صیادی در منطقه گفت: بردخون سالها قبل از انقلاب دارای گمرک بوده  و صیادان تلاش خوبی داشته‌اند که با ساده‌ترین ابزار به صید می‌پرداخته‌اند و اکنون نداشتن اسکله بزرگترین دغدغه است که صیادان و مردم احساس می‌کنند توجه خوبی نمی‌شود.
حسین طاهری ادامه داد: صیادان به مرور پیر و خانه نشین می‌شوند و سختی صیادی مضاف بر آن است که قادر به ادامه کار نیستند و سرمایه خود را در دریا نهاده‌اند و ما می‌خواهیم بدانیم گیر کار در کجاست که پس از33 سال از انقلاب اسلامی مردم این منطقه آرزوی اسکله دارند در صورتی که بیشتر روستاهای ساحلی دارای اسکله شده‌اند و تنها بردخون وضعیت مبهمی دارد.
وی افزود: بیش از150 قایق درخورخان فعالیت دارند که 600 نفر به صورت مستقیم و بیش از 400نفر غیرمستقیم از این راه کسب معاش می‌کنند و لازم است نیازهای آنان مانند برق و آب را تأمین کنیم و به خواسته‌های این قشر پرتلاش توجه ویژه داشته باشیم.
طاهری اضافه کرد: اکنون صیادان در گرما و سرما مجبورند مسافت زیادی در دریا حرکت کنند و به قایق خود در دریا برسند و آن را کنترل و مهار کند که این امر موجب بیماری و ناتوانی در صیادان شده است و تاکنون بسیاری از آنها شغل صیادی را رها کرده‌اند و به مشاغل دیگر مشغول هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول