اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی کودک انجام شد:

پرواز بادبادک‌ها در آسمان بندر دیر

خبرگزاری فارس: صبح امروز به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر و به مناسبت روز جهانی کودک تعداد زیادی بادبادک در آسمان بندر دیر به پرواز درآمدند.

پرواز بادبادک‌ها در آسمان بندر دیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صبح امروز همچنین بیش از هزار کودک دیری در فضای شاد و رقابت دسته جمعی بادبادک‌های رنگی خود را در ساحل این بندر به پرواز درآوردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این مراسم گفت: این همایش به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر و به مناسبت روز جهانی کودک برگزار شده است و سعی کرده‌ایم این مراسم با کیفیت مطلوب برگزار شود.
حسن فخرایی افزود: شعار امسال روز جهانی کودک "سلامت کودکان، فرزند پروری مثبت، تغذیه و جامعه ایمن" نام گرفته که ضروری است والدین و مسئولان در راستای عملیاتی کردن این شعار ، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه اسلام یکی از وظایف پدر و مادر را فرزند پروری مثبت می‌داند ادامه داد: دین مبین اسلام تاکید زیادی بر تعلیم و تربیت کودکان و تغذیه سالم دارد و همواره به سلامت روح و جسم آنان اهمیت می‌دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر با اشاره به استقبال بسیار زیاد کودکان از مراسم گفت: والدین باید زمینه رشد و تقویت روحیه خلاقیت و اهمیت سلامت را در کودکان با ایجاد محیط شاد و رفتار بهداشتی فراهم کنند زیرا کودکان از رفتار والدین درس می‌گیرند.
فخرایی خاطرنشان کرد: یکی از حقوق اولیه کودکان فراهم آوردن زمینه‌های سلامت جسمانی و روانی آنان است و والدین و مربیان باید در این زمینه تلاش خود را به خوبی انجام دهند.
وی با یادآوری خدمات شبکه بهداشت و درمان  به کودکان گفت: شبکه بهداشت و درمان با ارائه خدمات بهداشتی درمانی از قبیل واکسیناسیون، پایش رشد، برگزاری کلاس‌های تغذیه تکمیلی، بیماریابی و بهداشت مدارس  بستر مناسبی را برای حفظ سلامت کودکان فراهم آورده و والدین با دریافت خدمات سلامت فرزندان خود را تضمین کنند.
فخرایی  اضافه کرد: راهپیمایی کودکان و دانش آموزان، مسابقه نقاشی، نصب بنر و پلاکارد با موضوع شعار روز جهانی کودک، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اهدای کتاب داستان، برگزاری جشنواره تغذیه سالم، آموزش راه‌های پیشگیری از سوانح و حوادث و نحوه فرزند پروری مثبت به اولیاء از دیگر برنامه‌های اجرایی در این روز بود.
در این مراسم که هزار نفر از کودکان دیری و والدین آنان حضور داشتند اداره بهزیستی و شهرداری بندر دیر نیز با شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر مشارکت کردند و در پایان به همه شرکت کنندگان و برگزیدگان مسابقات جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول