اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بندرعباس مطرح کرد؛

ایجاد مرکز نگهداری کودکان خیابانی در بندرعباس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی ‌بندرعباس گفت: پیگیری ها و مطالعات در راستای ایجاد مرکزی جامع و مرجع برای نگهداری و ارائه خدمات مختلف به کودکان خیابانی در بندرعباس توسط بهزیستی آغاز شده است.

ایجاد مرکز نگهداری کودکان خیابانی در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بهزاد رحیمی عصر شنبه در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی کودک با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد، با بیان اینکه در مجموع تعداد 100 مهد کودک در سطح شهرستان بندرعباس فعال است، اظهار داشت: تعداد 44 مورد از این مهد کودک‌ها خصوصی، 10 مورد خودکفا، شش مورد روستا مهد و سایر مهدهای نیز در قالب‌های دیگر به فعالیت مشغول هستند.
وی ادامه داد: اگر تعداد کل کودکان حاضر در مهدها را سه هزار و 800 نفر فرض کنیم سرانه پوشش هر مهد کودک در سطح شهرستان برابر با 40 نفر است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به کاربردها و مزیت‌های مهد کودک‌ها به ویژه در نواحی حاشیه‌ای ابراز داشت: آسیب‌زدایی از جامعه، حفظ سلامت روان کودک به واسطه حضور حتی چندین ساعت در مهد، ارتقا فرهنگی و سایر موارد متاثر، از جمله فواید حضور کودکان در این مراکز است.
رحیمی ابراز داشت: اجرای مانور زلزله، غبارروبی آدینه مهدها، پاکسازی ساحل، برگزاری مراسم روز سالمند و راهپیمایی روز جهانی کودک از جمله برنامه‌هایی است که با حضور مهدکودکی‌ها در سطح شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون اجرایی شده است.
این مسئول از برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان تاسیس مهد کودک، برگزاری دوره‌های مربیگری مهد کودک و ثبت مشخصات مهدها در پایگاه بانک اطلاعات مهد کودک‌ها خبر داد.
وی با بیان اینکه بهزیستی در امور دیگری همانند اداره شیرخوارگاه‌ها و رسیدگی به امور کودکان یتیم و بدسرپرست نیز دخیل است، ادامه داد: کودکانی که در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند ممکن است از دو محیط فرهنگی متضاد برخوردار باشند که مداخله در این مسئله می‌تواند کمک بسیاری در همگون سازی کودکان این گونه نقاط با سایر کودکان داشته باشد.
رحیمی ابراز داشت: لزوم ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی و توانمندسازی اجتماعی کودکان در این مبحث مورد توجه است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی وضعیت و شرایط کودکان در نواحی حاشیه‌ای شهرستان نیز ابراز داشت: در این گونه مناطق و در روند معمول کودکان به علت عدم توانمندی کافی والدین با فقر تغذیه‌ای، فرهنگی و آموزشی روبرو هستند که در مهد کودک‌ها سعی می‌شود به این امر و توانمندسازی کودک در حد امکان توجه شود.
رحیمی با بیان اینکه در این بخش بهزیستی نیازمند کمک خیران است، گفت: ارائه خدماتی همانند اعطای پوشاک، ارائه یک وعده غذای گرم و شیر خشک نیز را در مهد کودک‌های حاشیه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم.
این مسئول با اشاره به اطلاعات و آمار مربوط به حوزه کودکان خیابانی و عملکرد بهزیستی بندرعباس در این بخش ابراز داشت: معمولا ماهیانه بین 10 الی 15 نفر کودک توسط دستگاه‌های انتظامی، شهرداری و یا تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح خیابان‌ها به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند که بهزیستی نیز به امور و نیازهای اولیه آنها رسیدگی و بسیاری از آنها را به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهد.
رحیمی با بیان اینکه بهزیستی بیشتر به جذب کودکان خیابانی با هدف توانمندسازی و رفع مشکلات آنها توجه دارد، گفت: در پی طراحی و راه اندازی یک مرکز مرجع دائمی با هدف نگه‌داری موقت کودکان خیابانی هستیم که در آن مرکز بتوان علاوه بر ارائه خدمات و نیازهای فیزیکی کودکان به امور آموزشی، اردویی و سایر برنامه‌های فوق‌العاده نیز توجه شود.
وی گفت: هدف از ایجاد این مرکز می‌تواند در وحله نخست جذب داوطلبانه کودکان خیابانی در سطح شهر باشد و به عنوان مرکزی مطمئن و مورد اعتماد برای آنها شناخته شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس ادامه داد: در این بخش NGO هایی نیز فعالیت دارند که بهزیستی از آنها خواستار ارائه برنامه‌های نو و ایده‌های متفاوت برای نگه داری کودکان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول