اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 16 مهر؛

جشن روز جهانی کودک در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با 16 مهرماه روز جهانی کودک، جشن ویژه این روز توسط اداره کل بهزیستی کرمان در پارک باغملی مرکز استان برگزار شد.

جشن روز جهانی کودک در کرمان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بعد از ظهر امروز همزمان با 16 مهر ماه روز جهانی کودک، جشن ویژه این روز توسط اداره کل بهزیستی کرمان در پارک باغملی مرکز استان برگزار شد.
رضا عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم با اشاره به جایگاه حساس دوران کودکی در رشد و تکامل شخصیت انسان‌ها، توجه ویژه بهزیستی به نوع و نحوه آموزش‌های مهدهای کودک استان را یادآور شد.
عباسی اظهار داشت: بهزیستی به عنوان متولی ارائه آموزش‌های پیش از دبستان و ناظر بر فعالیت مهدهای کودک با استفاده از توان نظارتی خود مراقب است تا به واسطه عدم توجه و سهل‌انگاری در آموزش‌های قبل از دبستان‌، کودکان در سن بالاتر دچار آسیب نشوند.
وی ابراز داشت: در حال حاضر 600 مهد کودک شهری و روستایی در سطح استان کرمان با استفاده از توان 2 هزار و 759 مربی‌، کار آموزش بیش از 30 هزار کودک را برعهده دارند.
عباسی افزود: برای گسترش و توسعه مهدهای کودک با هدف فراهم کردن شرایط لازم برای بهره‌مندی حداکثری کودکان برای استفاده از آموزش‌های مهد در مهر ماه سال جاری پس از برگزاری آزمون و طی مراحل قانونی با صدور مجوزهای لازم 36 مهد کودک جدید شهری و روستایی فعالیت خود را در نقاط مختلف استان کرمان آغاز کردند.
وی با اشاره به برنامه‌های متنوع بهزیستی برای فراهم شدن شرایط لازم به منظور حضور کودکان خانواده‌های کم‌درآمد در مهد کودک‌ها و بهره‌مندی‌ آن‌ها از آموزش‌های لازم این دوران بیان داشت: پرداخت بخشی از شهریه کودکان بی‌بضاعت سه دهک پایین درآمدی جامعه‌، ایجاد و گسترش مهدکودک در مناطق محروم و حاشیه شهرها‌، اجرای طرح طبخ و توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌ها از جمله این برنامه‌ها است.
عباسی خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال آموزشی 89 - 90 مهد کودک‌ها،  تعداد 10 هزار و 500 کودک از طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهد کودک استفاده کردند. 
وی توجه به کیفیت آموزشی مهدهای کودک و ارتقای توان علمی آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک را از دیگر برنامه‌های بهزیستی کرمان عنوان کرد و گفت: بر این اساس طی سال گذشته 30 دوره آموزشی با موضوع‌های مختلف مرتبط با مهدهای کودک توسط بهزیستی برگزار شده است.
به گزارش فارس، در حاشیه این برنامه بادبادک‌های رنگی که شعارهایی با موضوع کودکان بر روی آن‌ها نوشته شده بود در آسمان رها شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول