اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا خبر داد:

آموزش 316 کودک در مهدهای کودک صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا از آموزش 316 کودک در 19 مهد کودک خصوصی و دولتی این شهرستان خبر داد.

آموزش 316 کودک در مهدهای کودک صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، اسماعیل مهدی‌زاده عصر امروز در جریان برپایی جشن کودک به مناسبت روز جهانی کودک در مهد کودک «نازکوچولو» این شهرستان اظهار داشت: کودکان امروز آینده‌سازان کشور هستند که تربیت درست و آموزش صحیح آنها گامی مطمئن در رسیدن به فردایی بهتر است.
وی افزود: ارتقای فهم، هوش و آگاهی فرزندان باید در دوران کودکی و با همکاری مربیان آموزشی و اولیای دلسوز با دقت صورت گیرد تا ذهن کودک برای آموزش‌های بیشتر در سنین بعدی فراهم شود.
رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا با بیان اینکه روز جهانی کودک بهانه‌ای دوباره برای افزایش دقت و توجه اولیا و مربیان در راستای برخورد سنجده و رفتار شایسته با کودکان است، گفت: کودکان اتفاقات پیرامون خودشان را به خوبی احساس و درک کرده و سعی در انجام آن طبق رفتار بزرگترها برمی‌آیند.
وی از خانواده‌ها خواست تا در حضور چشمان بینا و گوش‌های شنوای کودکان بیشتر مراقب کردار و رفتار خود باشند تا آنها شایسته و درست تربیت شوند.
مهدی‌زاده با اشاره به فعالیت مهدهای کودک در صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در مناطق شهری و روستایی صومعه‌سرا بالغ بر 19 مهد کودک فعال هستند.
 رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا تصریح کرد: از مجموع مهدهای کودک در این شهرستان چهار روستامهد، 14 مهد شهری و خصوصی و یک مهد نیز به صورت دولتی به منظور جذب، تربیت و آموزش کودکان برای ایجاد آمادگی ورود به مدرسه فعالیت می‌کنند.
 به گفته وی، در حال حاضر 316 کودک در مهدهای صومعه‌سرا ثبت نام کرده و آموزش می‌بینند که در اواسط آبان امسال تعداد کودکان ثبت نامی در مهدها تا میانگین 500 نفر نیز ارتقا می‌یابد.
مهدی‌زاده خدمات بهزیستی به کودکان در مهدها و روستامهدها را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تمام کودکان مهدها زیر پوشش بهزیستی قرار دارند و روزانه به صورت یارانه‌ای خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.
 رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا ارائه پنج وعده غذای گرم در طول هفته به کودکان روستامهدها، توزیع شیر یارانه‌ای به تمام مهدهای کودک به صورت مداوم، پرداخت یارانه به ازای هر کودک مهد شهری و خصوصی 10 هزار تومان و به کودکان روستامهدها پنج هزار تومان را از دیگر این خدمات برشمرد.
 وی ادامه داد: به صورت هفتگی و از نزدیک بر نحوه کار و مشکلات مهدهای کودک بازدید به عمل می‌آید و پس از بررسی و در صورت نیاز به آنها کمک می‌شود.
مهدی‌زاده اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارتقای و ارزیابی هوش کودکان را یکی از مزایای حضور کودکان در مهدهای کودک قبل از حضور در مدارس عنوان کرد و افزود: مهدها پیش‌زمینه‌های فکری و خلاقیت کودکان را کشف کرده و آن را وسعت می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: روحیه شاد و ایجاد دوستی با کودک را نمی‌‌توان به تنهایی در مهد‌های کودک و با وجود مربیان پر کرد و باید احساس دوستی و محبت خانواده به فرزندان پس از پایان حضور کودکان در مهدها بیشتر و بهتر شود.
این مسئول تصریح کرد: کودکان روحیه لطیفی دارند و کانون گرم و صمیمی خانواده‌ها کمک زیادی به رشد بهتر این روحیه می‌کند.
پس از برگزاری این مراسم، کودکان مهدهای شهری صومعه‌سرا به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا با فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان دیدار کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول