اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

همایش بین‌المللی روانپزشکی کودک و نوجوان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش بین‌المللی کودک و نوجوان مشهد گفت: چهارمین همایش بین‌المللی روانپزشکی کودک و نوجوان ایران در مشهد برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی روانپزشکی کودک و نوجوان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم عبداللهیان عصر امروز در نشست خبری این همایش اظهار داشت: توجه به نظام سلامت و بهداشت روان کودکان و نوجوانان و راهکارهای علمی گسترش و استقرار آن در کشور، هم‌اندیشی و هم کاری پژوهشگران و صاحب‌نظران رشته‌های مرتبط با حوزه سلامت روان کودکان و نوجوانان و ارایه نتایج پژوهش‌های جدید در حوزه‌های مرتبط از اهداف این همایش است.
وی ادامه داد: محورهای اصلی این همایش؛ اختلالات روانپزشکی کودک و نوجوان، نشانه‌شناسی روانی و سبب‌شناسی، هم ابتلالی، درمان، مسائل قانونی و اخلاقی و ... است.
عاطفه سلطانی‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز افزود: مهمان‌ها از خارج کشور از استرالیا، انگلستان و سنگاپور سخنرانی و کارگاه برای آموزش دارند.
وی ادامه داد: انجمن علوم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار کننده آن و بعضی روانپزشکان خراسان مرکز تحقیقات انجمن نوزادان خراسان، مرکز تحقیقات جراحی عروقی و کسانی که در رابطه با این کنگره هستند همکاری لازم را دارند.
مرضیه محرری، مدیر گروه دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان ابن‌سینا مشهد، با اشاره به اهمیت این کنگره به پرداختن روانشناسی کودکان گفت: در واقع اصل اساسی در رابطه با جسم و روان کودکان و نوجوانان هست و اگر کودکان به صورت صحیح فرزند پروری و خصوصیات و روحیات کودکان با توجه به مسائل سرکشی و دقت در مسائل محیط خانواده و خارج محیط خانواده با یک اسلوب بهتری فرزند پروری شود تا بتوان فرد مفیدی را به جامعه تحویل داد.
وی افزود: دوره نوجوانی که دوره حساسی است و با چالش‌های گوناگون درون و برون خانواده و استرس و اختلالاتی که در این سن ممکن است دچار شود مانند پیش فعالی ـ مشکلات هوشی در خانواده و مدرسه نخستین قدم شناسایی آن است.
وی بیان داشت: بیشترین آماری که اختلالات وجود دارد کلینیک‌های کودکان پیش فعال تشکیل می‌دهند اختلالات اضطرابی، بیماری‌های روانی و ... قرار می‌گیرند.
وی با بیان آمار چوانان پیش فعال در کشور افزود: 200هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در تهران 10درصد مشخص شده و این پنج تا 16 درصد در منطقه آسیایی اعلام شده است.
وی با بیان شایع‌ترین علایم پیش فعالی گفت: هر چیزی که سبب افت عملکرد کودک شود مانند؛ پریشانی غیر ملاحظه، مشکلات رفتاری، عصبانیت و کسانی که دو ساله هستند و نمی‌توانند کلمه‌ای را درست بگویند، از جمله این علائم است.
چهارمین همایش بین‌المللی روانپزشکی کودک و نوجوان19 تا 21 مهرماه در مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول