اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری گیلان خبر داد:

خدمات 40 گانه مراکز فرهنگی کودکان گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از خدمات 40 گانه مراکز فرهنگی و عضویت ثابت 4 هزار نفر در این کانون خبر داد.

خدمات 40 گانه مراکز فرهنگی کودکان گیلان
به گزارش خبر گزاری فارس از رشت، نقی علیزاده خطیبانی عصر امروز در جشنواره روز کودک در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک پارک قدس رشت با اشاره به توجه و پیگیری حق و حقوق کودکان در جامعه، اظهار داشت: کودکان ظریف‌ترین موجودات جامعه هستند.
وی با اشاره به زندگی انسان‌ها در عصر و تمدن جدید، افزود: با زندگی ماشینی و محصور در آپارتمان‌ها، کودکان ما تنها شخصیت‌های کارتنی را قهرمانان خود می‌دانند زیرا این سبک از زندگی فرصت قصه‌گویی از والدین را برای فرزندانشان گرفته است.
علیزاده با تاکید بر اینکه والدین با بیان قصه‌ها و داستان‌هایی از بزرگان دین و پهلوانان ملی و باستانی، قهرمانان واقعی را به کودکان خود معرفی می‌کنند، اذعان داشت: ما به دنبال ایجاد فضای مناسبی برای بازی و تفریح و کتابخوانی برای بچه‌های استان هستیم تا حدی که از زندگی آپارتمانی فاصله بگیرند.
وی احترام به کودک، تامین زندگی شایسته برای او و برطرف کردن دردها و رنج‌هایش را از عمده‌ترین وظایف والدین دانست و گفت: ایجاد فاصله بین کودک و خانواده از برنامه‌های دشمن است.
این مسئول درباره برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان تاکید کرد و افزود: اگر ما برای فرزندان خود برنامه‌ریزی نکنیم دیگران این کار را می‌کنند که در این صورت برای تبیین این مسئله ناگزیر به صرف هزینه‌های چندین برابر هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث رشد و شکل‌گیری هویت و شخصیت کودکان برای نظام جمهوری اسلامی بسیار اهمیت دارد، اذعان داشت: ایجاد فضای آموزشی رایگان برای تحصیل کودکان در کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی است در حالی که در بیشتر کشورهای مسلمان مانند سومالی و غیره چنین شرایطی وجود ندارد.
وی جهانی بدون خشونت را برای کودکان آرزو کرد و یادآور شد: در حال حاضر 4 هزار نفر عضو ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان هستند و 17 هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم از خدمات 40 گانه مراکز فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.
نویسنده و کارگردان تئاتر کودک نیز در این مراسم از مسئولان خواست تا حداقل یک بار در ماه برای کودکان نمایش اجرا شود.
محمد تجدد افزود: خندیدن حق کودکان ماست و ما وظیفه داریم که لبخند را مهمان لب‌های کودکانمان کنیم.
وی با بیان اینکه شاد بودن در بیان خاطرات کودکی بسیار اهمیت دارد، اذعان داشت: وقتی کودکی دوران کودکی خود را با شادی پشت سر می‌گذارد در بزرگسالی قدرت شاد کردن دل‌های دیگران را پیدا می‌کند.
کارگردان تئاتر کودک، کودکان را صادقانه‌ترین قشر بیننده خواند و بیان داشت: بچه‌ها را باید دوست داشت و به نیاز‌های آنها احترام گذاشت زیرا آنها خود خواسته به این دنیا نیامده‌اند و دارای قلب‌های کوچکی هستند.
به گزارش فارس، اجرای نمایش کودکان اعضای کانون، کاردستی و مسابقه نقاشی روی دیوار پارچه‌ای، اجرای سرود، موسیقی زنده، ساخت و به پرواز در آوردن بادبادک از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.
در این برنامه مربیان قصه‌گوی کودک به خوبی اثبات کردند که با امکانات بسیارکم و ابتدایی نیز می‌توان پیام داستان و قصه را به کودکان منتقل کرد.
در این جشنواره به کودکان عضو و غیر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به رسم یاد بود هدایایی نظیر نرم‌افزار ترانه‌های شاد کودکانه، پازل‌های چوبی، کتاب داستان و غیره اهدا شد.
از تمام گروه‌های سنی مانند از پسر و دختر در این برنامه‌ها شرکت داشتند.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول