اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی کودک؛

جشن بزرگ کودکان در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با روز جهانی کودک جشن بزرگ کودکان در سالن شهید آسمانی اردبیل با حضور خانواده‌ها به ویژه مادران کودکان برگزار شد.

جشن بزرگ کودکان در اردبیل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز با حضور جمعی از خانواده‌ها و مسئولان برگزار شد، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل دنیای کودکان را دنیای پر از شور و شعف و شادی اعلام کرد و اظهار داشت: کودکان ما امروز معصوم‌ترین قشر جامعه هستند که با وجود سادگی و بی‌آلایشی برای خود کاخی از آرزوها و امیال را درست کردند.
رویا احمدیان گفت: روز جهانی کودک فرصت مناسبی است تا بیشتر و بهتر با دنیای کودکان که پر از پیام و هشدار به بزرگان است، آشنا شویم چرا که آنها امروز دوری از هرگونه جنگ و کشتار و بی‌رحمی را فریاد می‌زنند و از بزرگان می‌خواهند دشمنی و کینه را کنار گذاشته و در مسیر همدلی و همسویی گام بردارند.
وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی کودک از سوی سازمان‌های جهانی و بین‌المللی با هدف همسو کردن آنها با حرکت‌ها و نگرش‌های جامعه و درک رفتار و منش کودکان در یک روز خاص افزود: ما نباید امروز از آرزوها و آرمان کودکان خود که برای ما سرور و شعف می‌آورد، غفلت کنیم چرا که دنیای کودکی دنیای تکرار خاطره‌ها و تجربیات ما است که می‌تواند فراروی همه ما باشد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های دنیای کودکان به عنوان آینده‌سازان جامعه با نقش و نگار ساده و بی‌آلایش اشاره کرد و ادامه داد: هر چند امروز بسیاری از کودکان مورد بی‌مهری و خشونت قرار می‌گیرند و گاه در جنگ‌ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی در معرض آسیب و جان باختن قرار می‌گیرند اما زبان گویای کودکان به ما این مفهوم را القا می‌کند که دنیا را زیبا ببینیم و از مهر و عطوفت در کنار هم لذت ببریم.
به گزارش فارس، همزمان با روز جهانی کودک جمعی از کودکان استان اردبیل در شهرهای مختلف با پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی به همراه مربیان خود به خیابان‌ها آمدند و چندین خواسته را با بزرگان در میان گذاشتند.
کودکان در نوشته‌های خود دوری از جنگ، کشتار، اعتیاد، سیگار، بداخلاقی و برخی رفتارهای نامناسب را از بزرگان خواستند تا این باورها و نگرش‌ها را کنار بگذارند.
جمعی از کودکان نیز با سر دادن شعارهای طبیعت مال ماست و باید آن را پاکیزه کنیم از عموم افراد جامعه خواستند تا در حفظ محیط زیست و صیانت از طبیعت کوشا باشند.
همزمان با روز جهانی کودک همایش پیاده‌روی کودکان خردسال مهد کودک‌های خلخال نیز به همین مناسبت برگزار شد که کودکان هفت مهد از میدان آزادی تا قرارگاه نیروی انتظامی پیاده‌روی کردند.
همچنین همزمان با روز جهانی کودک برنامه یک هفته با کانون که به همت کانون پرورش فکری کودکان و مربیان دایر می‌باشد، آغاز شد.
در این برنامه کودکان به همراه مربیان مهدها و کانون‌ها در مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حاضر شده و در برنامه‌های فرهنگی، هنری مشارکت می‌کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول