اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی:

20 درصد کودکان آذربایجان شرقی به مهدکودک می‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: 20 درصد کودکان زیر شش سال استان به مهد کودک می‌روند.

20 درصد کودکان آذربایجان شرقی به مهدکودک می‌روند
محمدرضا صادقی ظهر امروز در  مراسم بزرگداشت روز جهانی کودک در کاخ استانداری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر 38 هزار کودک در رده سنی چهار تا شش سال در استان زیرپوشش مهد کودک‌ها هستند که این رقم 20 درصد کودکان استان را تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است، گفت: انسان از زمان تولد تا واپسین دم حیات نیازمند دیگران است و در جامعه زندگی می‌کند، از آن تأثیر می‌پذیرد و بر آن تأثیر می‌گذارد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: کانون خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که کودک در آن پرورش می‌یابد و می‌آموزد که چگونه رفتار اجتماعی داشته باشد.
صادقی اظهار داشت: در محیط‌های اجتماعی نظیر مهدکودک، نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش‌ها به فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده‌ها کاسته و بر نقش این کانون‌ها در الگودهی به شخصیت کودک افزوده می‌شود.
وی افزود: مهد کودک برای بچه‌ها عموما جذابیتی بیش از خانه و خانواده دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم در تربیت کودکان ایفا می‌کند.
صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 370 مهد کودک روستایی و 300 مهد کودک در شهرهای استان آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند.
وی از شرکت دو هزار و 200 مربی مهدکودک در کلاس‌های ارتقاء فرهنگ و حجاب در استان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا تربیت کودکان را به عنوان آینده‌سازان کشور با تبعیت از مکتب اسلام و آموزه‌های دینی و اعتقادی شکل دهیم از این رو بهزیستی به عنوان سازمانی که متولی نظارت بر مهدهای کودک است برنامه‌های خود را در این راستا اجرایی کرده است.
وی اظهار داشت: آشنایی دادن نونهالان با  سیره و منش پیامبر اسلام و ائمه اطهار باعث می‌شود تا آنان با رشد در مکتب اهل بیت(ع) در برابر تبلیغات سو دشمنان نظام و ملت بزرگ ایران به نحوی مصونیت داشته باشند.
صادقیان با اشاره به اینکه خانواده‌ها محور ارتقاء سلامت اجتماعی در هر جامعه‌ای هستند، افزود: تربیت مثبت کودکان نیز در ارتقا  این سلامت نقش عمده‌ای دارد، از این رو با همکاری خانواده‌ها سعی در سوق دادن نونهالان به سمت ارزش‌های انسانی و ارزشگذاری به عاملان آن هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی شعار امسال روز جهانی کودک را نقش تربیت مثبت کودکان در ارتقاء سلامت اجتماعی اعلام کرد و گفت: برنامه‌های اداره کل بهزیستی در تمام جوانب آن برای ارائه آموزش‌های لازم به نونهالان در مهدهای کودک بر اساس فرهنگ اسلامی و ایرانی تبیین شده تا آینده‌سازان کشورمان با توشه‌ای از فرهنگ غنی این دیار در خدمت مردم و نظام اسلامی باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول