اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس راه هرمزگان اعلام کرد:

تشدید جریمه‌ خودروهای فاقد کمربند در هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه هرمزگان با بیان اینکه تعداد مجروحان در جاده‌های استان طی سال‌ جاری افزایش یافته است، از تشدید تلاش‌ها در راستای پیاده‌سازی بیشتر قوانین مربوط به "بستن کمربند ایمنی" خبر داد.

تشدید جریمه‌ خودروهای فاقد کمربند در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ علی مجیدزاده در نشستی خبری افزود: خودروهای که فاقد کمربند ایمنی باشند رانندگان آنان موظف می‌شوند بعد از اخذ مدارک آنان توسط ماموران پلیس راهنمایی رانندگی مبادرت به نصب کمربند ایمنی بر روی خودروهای خود کنند.
وی با اینکه تمامی خودروهای مسافربری باید دارای کمربند ایمنی باشند تاکید کرد: خودروهای ناوگان مسافربری اعم از کوچک و بزرگ باید به تعداد صندلی‌های سرنشین هایشان دارای کمربند ایمنی باشند در غیر این صورت آنان موظف هستند که برای برطرف کردن این امر هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.
مجیدزاده همچنین از تشدید اعمال جریمه نقدی برای آن دسته از خودروها که دارای کمربند ایمنی هستند اما مبادرت به بستن آن از طرف سرنشین نمی‌شود نیز خبر داد.
وی با اشاره به میزان تصادفات صورت گرفته در هرمزگان طی شش ماه نخست سال گفت: شش ماهه نخست امسال میزان کشته شدگان تصادفات جاده‌ای هرمزگان 53 نفر کاهش یافت و از 240 نفر در سال قبل به 177 نفر رسیده که نشان دهنده کاهش 26 درصدی آمار جان‌باختگان سوانح جاده‌ای استان است.
به گفته این مقام انتظامی در این مدت تعداد کشته شدگان در صحنه تصادف 49 درصد کاهش و تعداد فوت شدگان در بیمارستان 22 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به نتایج اجرای طرح تابستانی دو مرحله‌ای (اول تیرماه تا دهم مردادماه و دهم شهریور تا سوم مهرماه) در استان اظهار داشت: در این مدت نیز تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای با هشت درصد کاهش نسبت به تابستان سال گذشته به 36 نفر رسید.
این مقام مسئول بیان داشت: البته متاسفانه تعداد مجروحان در این مدت 24 درصد افزایش یافته و از 196 نفر در مدت طرح تابستانی پارسال به 244 نفر رسید.
به گفته وی در همین مدت تعداد برگ‌های جریمه صادر شده نیز با 14 درصد افزایش به 106 هزار و 117 برگ رسید که به لحاظ ریالی نیز رقم آن با هفت درصد رشد به 14 میلیارد و 903 میلیون ریال رسید.
فرمانده پلیس راه هرمزگان تعداد تخلفات ثبت شده در این مدت را نیز 131 هزار و 171 مورد و تعداد خودروهای توقیف شده را 2 هزار و 936 دستگاه اعلام کرد.
مجیدزاده یادآور شد: در نیمه نخست امسال رانندگان ناوگان باری، مسافری و سواری در جاده‌های هرمزگان 45 میلیارد و 691 میلیون و 680 هزار ریال جریمه شده‌اند که این رقم در قالب صدور 316 هزار و 823 برگ جریمه برای 400هزار و 795 مورد تخلف به آنان ابلاغ شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول