اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد:

کاهش 54 درصدی خسارت تصادفات رانندگی در گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان از کاهش 54 درصدی خسارت‌های ناشی از تصادفات رانندگی در شش ماه سال جاری در این استان خبر داد.

کاهش 54 درصدی خسارت تصادفات رانندگی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی بعد از ظهر امروز در گردهمایی منتخب کارگروه ایمنی و انضباط عبور و مرور در مناطق روستایی گیلان اظهار داشت: مشارکت مردم در امور مختلف تاثیرگذار است و نیروی انتظامی با همکاری مردم فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه توان جامعه باید در عرصه‌های مختلف به‌کارگیری شود، افزود: حفظ جان انسان‌ها خروجی ماموریت راهوران محله است.
قائد رحمتی به کشته شدن سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادفات ناشی از حوادث رانندگی در ایران اشاره کرد و گفت: جامعه به نقش انسان، خودرو و جاده در تصادفات آگاهی دارد و به آن حساس است.
رئیس پلیس گیلان آماده‌ساری بستر جاده‌ها همگام با افزایش سرعت خودروها را موثر خواند و تصریح کرد: خودروی خوب و مناسب در کاهش تصادفات تاثیرگذار بوده ضمن اینکه عامل انسانی نقش مهمی در تصادفات ناشی از حوادث رانندگی دارد.
وی سرعت غیرمجاز و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سبب بروز تصادفات دانست و خاطرنشان کرد: هر جا عامل انسانی آموزش دیده باشد حتی با وجود جاده و خودروی نامناسب توانسته است هدف خود را ادامه دهد.
قائد رحمتی بیش از 80 درصد جاده‌های گیلان را فرعی و روستایی ذکر کرد و بیان داشت: عامل انسانی مهم‌ترین عامل حادثه در تصادفات ناشی از رانندگی با وجود بستر مناسب مانند بزرگراه است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه آموزش راهنمایی و رانندگی و اصلاح فرهنگ صحیح ترافیکی موجب کاهش حجم خسارت‌های جانی و مالی در حوادث رانندگی می‌شود، متذکر شد: 14 میلیون خودرو در حال حاضر در کشور تردد می‌کنند.
وی با اشاره به کاهش 7 هزار نفری تلفات جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته در کشور، بیان داشت: بحث ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی در جامعه موثر واقع شده است.
قائد رحمتی کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی را تنها تلاش پلیس ندانست و افزود: گیلان 16 درصد در بحث تصادفات فوتی در شش ماه امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
رئیس پلیس گیلان از کاهش 9 درصدی تصادفات جرحی در 6 ماه سال جاری خبر داد و گفت: 54 درصد خسارت‌های ناشی از تصادفات حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کاهش داریم.
وی اظهار امیدواری کرد که روزبه‌روز شاهد کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جامعه باشیم و ادامه داد: کسانی که در متن کار هستند باید برای بهبود وضعیت طرح و برنامه ارائه دهند.
فرمانده پلیس راه گیلان نیز در این جلسه به 60 درصد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در راه‌های فرعی و روستایی استان اشاره کرد و افزود: 63 درصد تصادفات گیلان در راه‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد و پلیس راه عملاً قادر به کنترل آنها نیست
مجید جمشاد نقش راهوران محله را بسیار موثر ذکر کرد و تصریح کرد: گیلان بیش از 3 هزار کیلومتر راه روستایی دارد که 88 درصد آن آسفالته است.
وی 31 درصد تلفات انسانی را ویژه موتورسیکلت سواران دانست و اضافه کرد: بیشتر تردد موتورسیکلت‌ها در معابر فرعی و روستایی است.
جمشاد تلفات عابران را 18 درصد تصادفات نامید و خاطرنشان کرد: 24 درصد تلفات انسانی به تصادفات خودرو با خودرو اختصاص دارد که به دلیل انحراف به چپ در معابر جداسازی نشده اتفاق می‌افتد.
فرمانده پلیس راه گیلان 22 درصد تلفات انسانی در حوادث جاده‌ای را به دلیل خروج خودرو از جاده، خواب آلودگی و سرعت اعلام کند و گفت: تحلیل آمار تصادفات جاده‌ای گیلان در 6 ماه سال جاری نشان می‌دهد که 27 درصد فوتی‌ها در محل حادثه، 10 درصد حین انتقال و 63 درصد در مراکز درمانی بوده است.
این مسئول با بیان اینکه 8 درصد از مجروحان حوادث جاده‌های اصلی گیلان فوت کردند، ابراز داشت: 11 درصد از مجروحان حوادث جاده‌های فرعی استان نیز کشته شدند.
جمشاد به فوت 18 درصد عابران پیاده اشاره کرد و یادآور شد: 7 درصد مجروحان موتورسوار و 10 درصد مجروحان تصادفات خروج از جاده نیز فوت کردند.
فرمانده پلیس راه گیلان نقش راهوران محله در کنترل عبور و مرور در جاده‌های فرعی و مناطق روستایی را مهم توصیف کرد و گفت: راهوران محله در ارتقای ایمنی ترافیک در جاده‌های فرعی و روستایی بسیار موثرند.
وی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها نفر در اثر حوادث جاده‌ای در جهان فوت می‌کنند، متذکر شد: سالانه به طور متوسط 22 هزار و 500 نفر در ایران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
جمشاد به معلولیت سالانه 200 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این امر نشان دهنده اهمیت راه‌های فرعی و روستایی است.
فرمانده پلیس راه گیلان عدم وجود تجهیزات لازم و مشکلات مهندسی راه‌های روستایی در حوادث رانندگی را موثر خواند و اذعان داشت: گیلان به دلیل بافت روستایی و شرایط ویژه جغرافیایی به عنوان پر تراکم‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول