اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه اردبیل خبر داد:‌

سرعت غیر‌مجاز 52 درصد عامل تصادفات در اردبیل

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه اردبیل گفت: در حال حاضر 52 درصد علل تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل سرعت غیر‌مجاز است.

سرعت غیر‌مجاز 52 درصد عامل تصادفات در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سهراب حیدریان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون راه‌های اردبیل اظهار داشت: معتقدیم اگر رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند بیش از 50 درصد تصادفات ما کاهش یافته و مردم به ویژه مسافران و گردشگران می‌توانند با ایمنی بیشتر تردد کنند.
وی تصریح کرد: با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی برخورد شدیدی و قانونی را با متخلفان داشته‌ایم به طوری که در نیمه اول امسال بیش از 78 مورد گواهینامه باطل شده و 17 هزار تخلف شناسایی و ثبت شده است.
این مسئول در ادامه یادآور شد: با استقرار تیم‌های گشت خودرویی، موتوری و پیاده به ویژه در گردنه‌ها و مناطق حادثه‌خیر تلاش‌ می‌کنیم تا از وقوع حتی یک مورد تصادف منجر به فوت و جرح جلوگیری کنیم که در این زمینه همراهی برخی از دستگاه‌ها نظیر راه و ترابری، امداد و هلال احمر را نیاز داریم.
وی بیان داشت: بعد از سرعت، واژگونی خودرو 36 درصد عامل تصادفات را شامل می‌شود که اغلب به دلیل سرعت غیر‌مجاز، خواب‌آلودگی راننده و بی‌توجهی به جلو صورت می‌گیرد.
جانشین پلیس راه اردبیل اضافه کرد: قرار است خودروی رانندگانی که با سرعت غیر‌مجاز رانندگی می‌کنند توقیف و گواهینامه آنها نیز به مدت سه تا شش ماه اخذ شده و با اعمال قانون توقیف شود.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تغییر مسیر ناگهانی به ویژه در زمان بارندگی و لغزنده بودن جاده، رعایت نکردن فاصله طولی دو وسیله نقلیه علل دیگر تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل است.
حیدریان اظهار داشت: همکاران پلیس راه با تعامل خوبی که با رانندگان، گردشگران و مسافران داشته‌اند به وسیله دستگاه‌های کنترل نامحسوس، تجهیزات و نیروی انسانی مجهز تلاش کردند تا میزان تصادفات را در جاده‌ها به حداقل رسانده و از وقوع تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود ممانعت کنند.
وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه 54 درصد تصادفات ما در راه‌های اصلی و دو طرفه انجام می‌شود انتظار داریم جاده‌ها چهار بانده و به شکل بزرگراه تقویت و اصلاح شوند تا در حجم عظیم ترافیکی نیز با مشکلی مواجه نشویم.
این مسئول اظهار داشت: بسیاری از جاده‌های استان به ویژه جاده‌های منتهی به اردبیل و سرعین امروز با توجه به حجم زیاد سفرها جوابگوی تردد همشهریان، مسافران و گردشگران نیست که انتظار داریم بخشی از این جاده‌ها به بزرگراه تبدیل شود.
وی افزود: ما درخواست‌های خود را برای چهار بانده کردن اردبیل – سرعین، اردبیل – آستارا تا نیر اعلام کردیم تا بتوانیم جوابگوی تردد سهل مردم در روزهای خاص و پر ترافیک باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین پلیس راه اردبیل یادآور شد: هر چند راه و ترابری نیز در این زمینه تلاش‌های خود را انجام داده است اما همچنان با برخی از کمبودها و کسری اعتبارات روبرو هستیم که امیدواریم مسئولان استان به این امر توجه کنند.
وی در پایان سخنان خود  بیان داشت: با افتتاح جاده اصلی اردبیل به سرچم که پیش‌‌بینی می‌شود تردد خودروهای سنگین و سبک را به شکل گسترده در این جاده شاهد باشیم نیازمند چهار خطه کردن این راه اصلی هستیم تا از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول