اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در شش ماه نخست امسال اتفاق افتاد؛

1500 تصادف و 134 کشته در جاده‌های هرمزگان‌

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از کشته شدن 134 نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در شش ماه نخست‌ امسال و کاهش 33 درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه خبر داد.

1500 تصادف و 134 کشته در جاده‌های هرمزگان‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی مجیدزاده پیش از ظهر امروز در نشست تشریح دستاودهای شش ماهه نخست امسال، اظهار کرد: برابر اعلام پزشکی قانونی تعداد متوفیان ناشی از تصادفات جاده‌ای در شش ماه نخست سال 90 در جاده‌های برون شهری هرمزگان برابر با 134 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: در همین راستا تعداد کل تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی از ابتدای سال تاکنون نیز برابر با هزار و 512 فقره بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 24 درصد کاهش داشته است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس راه استان در سال 90 برخورد قاطع و شدید با تخلفات حادثه ساز را در دستور کار قرار داد و در رابطه با کاهش تصادفات تعداد 385 هزار و 955 فقره تخلف را ثبت و اعمال قانون کرد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 27 درصد افزایش اعمال قانون داشته‌ایم.
رئیس پلیس‌راه‌ استان هرمزگان در ادامه سایر تخلفات پرخطر  و حادثه ساز در سطح جاده‌های استان را سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ و نقص سیستم روشنایی خودروها برشمرد و یادآور شد: در سرعت غیر مجاز 72 هزار و 73 برگ و 21 درصد افزایش، سبقت غیر مجاز 24 هزار و 875 برگ و 26 درصد افزایش، انحراف به چپ 11 هزار و 374 برگ و 67 درصد افزایش و نقص سیستم روشنایی 31 هزار و 656 برگ و 53 درصد افزایش اعمال قانون و صدور برگ جریمه توسط مأموران پلیس‌راه داشته‌ایم.
مجیدزاده، خاطر نشان کرد: عملکرد پلیس راه استان در بخش توقیف وسایل نقلیه در سال 90 برابر با توقیف چهار هزار و 463 دستگاه موتورسیکلت و 9 هزار و 696 دستگاه خودرو است که به ترتیب 17 و 121 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش توقیف داشته‌ایم.
به گفته وی، در شش ماهه نخست سال جاری پلیس راه استان با هدف کنترل محورهای فرعی و برخورد با رانندگان خطرساز با راه‌اندازی گشت ویژه ترافیکی از محل پلیس راه استان و اعزام به محورهایی که دارای پیک تصادفات است، راه‌اندازی گشت نامحسوس، اخذ فیلم از رانندگان متخلف و پخش تصاویر از سیمای استانی با ایجاد عملیات روانی نقش به‌سزایی در کاهش تخلفات حادثه‌ساز در سطح جاده‌های استان داشته‌است.
انتهای پیام؛/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول