اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان:

40 درصد فوتی‌های تصادفات را جوانان 16 تا 25 سال تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: 40 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات را جوانان 16 تا 25 سال تشکیل می‌دهند.

40 درصد فوتی‌های تصادفات را جوانان 16 تا 25 سال تشکیل می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالعلی رشتیانی ظهر امروز در همایش دهیاران شهرستان زنجان اظهار داشت: پلیس راه استان زنجان فعالیت‌های بسیاری را در زمینه تامین امنیت در جاده‌ها انجام می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری میزان کشته‌ها در جاده‌ها سه درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال‌جاری رتبه نخست را در کاهش تلفات جاده‌ای داشته است، ادامه داد: در همین زمینه استان زنجان لوح تقدیر نیز از طرف ریاست جمهوری دریافت کرده است.
وی با اشاره به برخی از آمارهای اتفاق افتاده در جاده‌های استان زنجان افزود: در بحث تصادفات جاده‌ای وسایل نقلیه بیشترین تاثیر را دارند.
رشتیانی با اشاره به عملکرد پلیس راه در سال‌های 88 و 89 اضافه کرد: مقررات انتظامی با همکاری مردم و مسئولان رعایت شده است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در شش ماهه نخست سال جاری تصادفات جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است، افزود: این کاهش نیز با توجه به تلاش مسئولان ذی‌ربط در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس پلیس راه استان زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت بسیار راهوران در استان زنجان اضافه کرد: استان زنجان همیشه از استان‌های پیشگام در بحث راهوران محله بوده است.
وی همچنین با اشاره به نقش دهیاران در آگاه‌سازی اهالی روستا در بحث تصادفات جاده‌ای ادامه داد: دهیاران با آموزش مباحث مختلف می‌توانند در تبیین این موضوع کمک شایانی کنند.
رشتیانی خاطر نشان کرد: حتی اگر یک نفر از تلفات جاده‌ای نیز کاهش پیدا کند بازهم با ارزش بوده و در خور تقدیر است.
وی همچنین با اشاره به لزوم همکاری ارگان‌های مختلف در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای اضافه کرد: در بسیاری از موارد افراد حادثه دیده ناشی از تصادفات جاد‌ه‌ای سرپرستان خانوار هستند، که این امر ضربه شدیدی را به جامعه وارد می‌کند.
رئیس پلیس راه استان زنجان نقش دهیاران را در تخلفات جاده‌ای سرنوشت ‌ساز عنوان کرد و گفت: آموزش موارد تخلف و آموزش‌های لازم در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی است که باید مورد توجه دهیاران قرار گیرد.
وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های دهیاران در استان زنجان افزود: در حال حاضر 470 نفر دهیار در استان زنجان وجود دارد.
رشتیانی تاکید کرد: کاهش بسیاری از حوادثی که در جاده‌های روستایی اتفاق می‌افتد علاوه بر تلاش پلیس راهور به تلاش دهیاران نیز بستگی دارد.
وی افزود: دهیاران با آموزش مسائل به روستائیان از قبیل نحوه تردد دام‌ها در جاده‌های روستایی و محل تردد ماشین‌آلات کشاورزی در جاده‌های روستایی می‌توانند کمک شایانی در کاهش تصادفات در جاده‌های روستایی داشته باشند.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول