اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

کاهش 11 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: ‌آمار تصادفات جاده‌ای استان تهران نسبت به سال 85 از کاهشی 11 درصدی در سال جاری برخوردار شده است.

کاهش 11 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فریبرز واحدی در مراسم افتتاح بزرگراه هشت خطه ری، قرچک، ورامین که با حضور وزیر راه و شهرسازی در دهستان قلعه نو شهرری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: امروز روزی است که با بهره‌برداری از بزرگراه هشت خطه محور ری‌ـ ورامین آرزوی دیرینه مردم جنوب تهران به‌ویژه مردم شهرستان ورامین محقق می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه با اشاره به سختی اجرای بعضی از پروژه‌ها در استان تهران افزود: اجرای بعضی از پروژه‌ها در شاستان تهران به دلایل وجود معارضان مختلف و ترافیک کار و ... مشکلات فراوانی را به همراه دارد.
واحدی با بیان اینکه سال 90 سال ایمن سازی جاده های استان تهران است، عنوان کرد: ‌ارتقاء امنیت راه‌های استان تهران یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که توسط مسئولان در حال پیگیری است به طوری که تا پایان سال 90 باید به ایمن سازی مناسب در جاده‌های استان تهران دست یابیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: بیش از 60 درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه‌های سلامت ناشی از سوانح رانندگی است و وزارت راه و شهرسازی سعی دارد تا آن قسمت از بحث امنیت راه که در اختیار دارد را به بهترین روش ایمن سازد تا از این سوانح کاسته شود.
وی در ادامه با تاکیذ بر تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان تهران عنوان کرد: آمار تصادفات جاده ای استان تهران نسبت به سال 85 از کاهشی 11 درصدی در سال جاری برخوردار شده که با وجود این که این رقم در خور شأن مردم متمدن ایران اسلامی نیست ولی نشان می‌دهد که توانسته‌ایم با همت و تلاش از میزان تصادفات جاده‌ای بکاهیم.
واحدی در ارتباط با محور ری‌ ـ ورامین گفت: این مسیر بار ترافیکی انبوهی را به خود اختصاص داده که با وجود شهرک‌های متعددی که در مسیر این جاده وجود دارد‌، می‌توان این راه را به عنوان یکی از مسیرهای اشباع کشور محسوب کرد. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه محور ری ‌ـ ورامین را یکی از راه‌های نزدیک دسترسی به تهران دانست و گفت: روستاهایی که در این محور قرار دارند روستاهایی هستند که از نظر جمعیت از تراکم بالایی برخوردار هستند.
وی در ارتباط با کندی پیشرفت این پروژه خاطرنشان کرد: وجود تعداد زیادی معارض از دولتی تا شخصی سبب شد تا اجرای این پروژه با کندی انجام شود و اجرای این پروژه به صورت هشت خطه طراحی شده اما در قسمتی از این مسیر به دلیل این که نتوانستیم معارضین را رفع کنیم، به صورت شش بانده اجرا شده که در صورت رفع معرض با سرعت اجرای هشت خطه آن آغاز می‌شود.
واحدی تاکید کرد: طی ماه گذشته تمام عملیات‌های ایمن سازی مانند گارد گذاری، تأمین روشنایی، ‌نصب علائم هشداردهنده و خط کشی‌های لازم در طول مسیر انجام شده و از این لحاظ هیچ مشکلی در طول مسیر وجود ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از تمام افرادی که در این پروژه فعالیت داشته‌اند از جمله مدیرکل اسبق، مشاور پروژه و پیمانکار این طرح تقدیر و تشکر کرد.
بزرگراه 8 خطه ری، قرچک - ورامین با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مرتضی تمدن استاندار تهران، جعفر فرجی و محسن منصوری فرمانداران ری و ورامین، حسین نقوی نماینده مردم ورامین و تقی رضایی مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران و مسئولان محلی در مراسمی به بهره برادری رسید.
بزرگراه 8 خطه ری- ورامین با ویژگی هایی به طول 15کیلومتر، عرض 38 متر، یک دستگاه پل بزرگ و یک دستگاه دوربرگردان هم سطح در مدت زمان 48 ماه و با اعتبار 300 میلیارد ریال، از اعتبارات راه و ترابری استان تهران اجرا و به بهره برداری رسید.
برای این طرح 120 هزار تن آسفالت و 11 هزار متر مکعب بتون ریزی شده است.
بزرگراه ری‌ـ ورامین از عباس آباد شهرری آغاز و پس از عبور از شهرک‌های اسلام‌آباد، فیروز آباد، قلعه نو، قمی‌آباد، طالب‌آباد و گل تپه در انتها به پلیس راه قرچک ختم می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول