اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان اردبیل خبر داد:

کاهش تصادف رانندگی در محورها روستایی اردبیل

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان اردبیل از کاهش تصادفات رانندگی در محورهای روستایی استان اردبیل خبر داد.

کاهش تصادف رانندگی در محورها روستایی اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرهنگ معراج ظهیری صبح امروز در همایش راهوران محله اردبیل اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل نیروی انتظامی از این پس دهیاران مورد تایید پلیس راه از حق صدور برگ جریمه برای رانندگان متخلف در جاده‌های روستایی برخوردار خواهند بود. 
وی در ادامه داد: انتخاب دهیاران همکار با پلیس راه تحت ضوابط و شرایط خاصی است و افراد مورد نظر باید دارای ویژگی‌ها و شرایط خاص از جمله تحصیلات کارشناسی و طی دوره‌های آموزشی ویژه باشند.
ظهیری افزود: در استان اردبیل 31 نفر از دهیاران برای این منظور انتخاب و به مراجع مربوطه معرفی ‌شده‌اند و تاکنون برای دو نفر نیز مجوز صدور برگ جریمه صادر شده است.
فرمانده پلیس‌ راه استان اردبیل با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در استان اردبیل در سال جاری به‌ویژه در محورهای روستایی  گفت: در این کاهش خود روستاییان و دهیاران، پلیس راه را در حد توان کمک کرده‌اند.
ظهیری عمده علل حوادث رانندگی در محورهای روستایی را تردد ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، موتور سیکلت، به‌وِیژه به هنگام شب و بدون چراغ و شب‌نما، ورود بی‌رویه گله و رمه به جاده، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله سبقت و سرعت غیر مجاز، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی، حمل مسافر در محل بار و... ذکر کرد.
به گفته این مسئول در سال‌های گذشته با توجه دولت اغلب محورهای روستایی آسفالت شده و این موضوع سبب افزایش ترددها و متاسفانه سرعت غیرمجاز خودروها و در نتیجه بروز تصادفات رانندگی شده است.
ظهیری خاطرنشان کرد: به خاطر همین موضوع امسال 42 مورد واژگونی خودرو منجر به فوت راننده و یا سرنشینان خودرو در محورهای روستایی استان اردبیل به وقوع پیوسته است.
وی برای کاهش تصادفات رانندگی در محورهای روستایی آموزش روستاییان و رانندگان روستایی را مهمترین و تاثیرگذارترین عامل ذکر کرد.
فرمانده پلیس راه استان اردبیل  ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر نقش مهمی در این زمینه دارند و باید در هر اجتماعی این مهم به روستاییان گوشزد شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ظهیری در پایان سخنان خود گفت: نصب علایم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی و اصلاح نواقصات جاده‌ای از جمله پیچ‌های خطرناک در محورهای روستایی برای کاستن از سوانح و تلفات جاده‌ای مورد تاکید ما است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول