اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی یزد خبر داد:

کشف 17 تن مواد مخدر در یزد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان یزد از کشف بیش از 17 تن انواع موادمخدر طی شش ماه گذشته در یزد خبر داد.

کشف 17 تن مواد مخدر در یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، منوچهر امان‌اللهی ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با گرامیداشت این هفته و اهداف نامگذاری هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: افزایش و تعمیق مشارکت و تعامل هدفمند پلیس و جامعه، جلب مشارکت عمومی با پلیس و ارائه عملکرد پلیس در راستای پاسخگویی به انتظارات مردم از مهم‌ترین اهداف این هفته است.
وی با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی استان یزد در هفته نیروی انتظامی از 13 تا 20 مهرماه عنوان کرد: آموزش همگانی در صدا و سیما و رسانه‌ها و مساجد به مردم، نواختن زنگ انضباط اجتماعی در مدارس، برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی با اقشار و اصناف تاثیرگذار استان، غبارروبی مزار شهدا و شرکت در نمازجمعه، مانور شهری موتورسواران و ... از برنامه‌های استان یزد در هفته نیروی انتظامی است.
امان‌اللهی همچنین از برگزاری صبحگاه نیروگاه مسلح استان یزد در این هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم دوشنبه هفته آینده در مقر اصلی نیروی انتظامی در بلوار حمیدیا برگزار می‌شود.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی استان یزد 187 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که یکی از آنها طی چند روز گذشته در عملیاتی مبارزه با اشرار به شهادت رسید و در شهرستان تفت به خاک سپرده شد.
امان‌اللهی یادآور شد: بیشتر شهدای نیروی انتظامی در عملیات‌های تعقیب و گریز و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد عنوان کرد: یزد به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مکانی ناگزیر از عبور کاروان‌های قاچاق کالا و موادمخدر است و این امر هوشیاری بیش از پیش ماموران نیروی انتظامی را می‌طلبد.
امان‌اللهی همچنین یادآور شد: یزد به رغم برخورداری از وسعت زیاد و تغییر ترکیب جمعیتی و بافت اجتماعی طی سال‌های گذشته به دلیل استقرار دانشگاه‌ها و صنایع، یکی از استان‌های امن کشور به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هیچ موردی از شرارت، سرقت مسلحانه و ... در استان یزد رخ نداده است.
امان‌اللهی با اشاره به آمار کشفیات موادمخدر در استان یزد بیان داشت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 17 تن موادمخدر در یزد کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 36 درصدی برخوردار بوده است.
فرمانده انتظامی استان یزد همچنین میزان کالای قاچاق کشف شده در یزد را بالغ بر 96 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: در حوزه سرقت‌های مهم که به صورت باندی عمل شده است، چندین باند سرقت اعم از باند سرقت احشام، منزل و مغازه شناسایی شده است.
امان‌اللهی با اشاره به فعالیت گسترده باندهای سرقت احشام بیان کرد: در سال جاری 20 نفر در این راستا دستگیر شدند که 10 نفر آنها بومی کرمان و فارس، دو نفر اتباع بیگانه و بقیه از ساکنان یزد بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد به سرقت 2هزار راس دام سبک و سنگین در استان یزد اعتراف کرده‌اند.
فرمانده انتظامی استان یزد مجموع دستگیرشدگان جرائم استان یزد در طول سال جاری 13 هزار و 32 نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به طرح جمع‌آوری ماهواره در استان یزد اظهار داشت: چهار باند واردکننده و توزیع‌کننده تجهیزات ماهواره در حین وارد کردن محموله‌های خود دستگیر شدند و از هر کدام صدها قلم انواع تجهیزات کشف شد.
امان‌اللهی یادآور شد: در مرکز استان یزد نیز یک مرکز ساخت دیش و پای دیش شناسایی شد که از آنها مقادیر زیادی دیش کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به گذشت 20 روز از اجرای این طرح در یزد عنوان کرد: تاکنون بیش از 20 هزار دستگاه دریافت از ماهواره جمع‌آوری شده که این میزان برای دارالعباده یزد رقم قابل توجهی است.
امان‌اللهی خاطرنشان کرد: البته در این مرحله با دارندگان تجهیزات دریافت از ماهواره برخورد قضایی صورت نمی‌گیرد و برای آنها پرونده‌سازی نمی‌شود و تنها به گرفتن تعهد اکتفا می‌شود.
وی به مردم یادآوری کرد: نیروهای پلیس در اجرای این طرح با لباس انتظامی و حکم قضایی به درب منازل مراجعه می‌کنند.
امان‌اللهی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به افزایش سرقت در استان یزد یادآور شد: بیش از 60 درصد سرقت‌ها کشف می‌شود اما از آنجا که اغلب سرقت‌ها توسط افراد غیربومی صورت می‌گیرد، با خروج آنها از استان، شناسایی آنها و کشف سرقت کاری دشوار خواهد بود.
وی در بخش دیگری از این نشست، مشکلات ترافیکی حاصل از حضور موتورسواران در استان یزد را از معضلات این شهر و استان دانست و افزود: متاسفانه در یزد در هر خانه‌ای به تعداد فرزندان ذکور خانواده که می‌توانند از موتورسیکلت استفاده کنند، موتور وجود دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول