اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز هنرهای نمایشی:

نمود قابلیت‌های تئاتری در شهرستان‌ها در اولویت است

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرد: در تلاش هستیم تا قابلیت‌های تئاتری در شهرستان‌های کشور را نمود دهیم و کم مهری‌ها در این باره را جبران کنیم.

نمود قابلیت‌های تئاتری در شهرستان‌ها در اولویت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، محمد دشت‌گلی به ارزشمندی هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: هنر تئاتر همراه و همزاد با انسان است.
وی با اشاره به مقوله تئاتر دینی اظهار داشت: این عرصه به دلیل وامدار بودن و برخواستن از آراء، عقاید و تعهد دینی و مردمی ارزشمندتر و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دشت‌گلی در ادامه خلق آثار تئاتری دینی با پرداختن به موضوع امام رضا (ع) را به دلیل برخورداری از روح معنوی قوی، ارزش‌های متعالی و مذهبی اثرگذار دانست و افزود: در قرن‌های مختلف سبک‌ها و شیوه‌های مختلف تئاتری در عرصه تئاتر ایجاد شده است و هر یک متناسب با زمان خاصیتی را نمود داده‌اند.
وی تصریح کرد: اجراهای نمایشی با مضمون رضوی و سیره و شخصیت امام هشتم (ع) به دلیل ابعاد گسترده متعلق به زمان خاصی نیست و تاریخ مصرف ندارد و کنار گذاشته نمی‌شود.
سرپرست مرکز هنرهای نمایشی برگزاری جشنواره‌های تئاتری با ابعاد گسترده زیبا شناسی را از رشد تئاتر به ویژه تئاتر رضوی عنوان کرد و گفت: جشنواره‌ها فرصتی به وجود می‌آورند که هنرمندان و خالقان اثر بتوانند با نگاه زیبا شناساندن ابعاد گشوده نشده و حتی  شناخته شده را به شکلی جدید در معرض دید بگذارند.
وی بر اهمیت آثار تولیدی در دل جشنواره‌هایی همچون تئاتر رضوی تاکید کرد و افزود: برای رشد تئاتر و ارتقای آن نگاه ویژه به هنر نمایش در جامعه لازم است تا این آثار در طول سال تداوم یابند.
دشت‌گلی اظهار داشت: نمایش‌ها مناسبتی شده و اجرای این آثار معطوف به مناسبت‌های خاص می‌شود که باید در تمام ایام سال به اجرا درآید.
وی تقویت استعدادهای شهرستانی در حوزه تئاتر و ارتقای آن را یکی از اهداف جدی مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: قصد داریم که نقدها و شاید کم مهری‌هایی که به تئاتر شهرستان شده را به شکل خیلی جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم و برطرف سازیم.
سرپرست مرکز هنرهای نمایشی اضافه کرد: در این راستا به ویژه در توزیع اعتبارات و امکانات، حرکت متوازن و متعادلی را در پیش بگیریم و تعادل و منطق بیشتری لحاظ شود.
وی استقرار گروه‌های نمایشی در تمام استان‌ها و اختصاص کمک 5 میلیون ریالی و صدور مجوز برای گروه‌های نمایشی برای عقد قرار داد با این گروه‌ها و هویت بخشی و توجه بیشتر به هنرمندان شهرستان را از اولویت‌های این مرکز عنوان کرد.
دشت‌گلی تصریح کرد: تئاتر شهرستان‌ها استوانه هنری نمایش کشور است و در این یک سال اخیر و بعد از آن سعی شده و در تلاشیم که کم مهری به قابلیت‌های تئاتری در شهرستان‌ها از بین برود.
وی خراسان شمالی را دارای قابلیت‌های تئاتری ارزنده عنوان کرد و برگزاری این جشنواره ارزشی را فرصتی مناسب برای رشد هنرمندان این استان دانست.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول