اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد آغاز شد

خبرگزاری فارس: هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد با اجرای نمایشنامه‌های پدرانه از تهران و غریب‌زدگان از خراسان شمالی آغاز شد.

جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد این نمایشنامه‌های عصر امروز همزمان با آغاز جشن‌های دهه کرامت، در تالارهای گلشن و حافظ بجنورد و در قالب دو اجرا به روی صحنه رفتند.
در این جشنواره مجموعاً 8 اثر نمایشی از 5 استان کشور به اجرا درخواهد آمد.
به گفته دبیر هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، نمایشنامه‌های زندگی به مقدار لازم به کارگردانی مسعود عقلی از خراسان رضوی، زیر این باران بی‌پایان به کارگردانی محمدهادی وکیلی از خراسان رضوی، کبوتران چاهی به کارگردانی مجید واحدی‌زاده از اردبیل، فصل سبز نرگس به کارگردانی یعقوب صدیق‌جمالی از آذربایجان شرقی، آنم آرزوست به کارگردانی محمدزوار بی‌ریاح از استان تهران، سنگ‌بس به کارگردانی محمدمهدی خاتمی از خراسان رضوی، غربت‌زدگان به کارگردانی مصطفی قدیمی‌مقدم از خراسان شمالی و پدرانه به کارگردانی شیرین سپه‌راد از استان تهران از آثار نمایشی راه یافته به این جشنواره هستند.
محمدرضا سوقندی با بیان اینکه داوری این آثار نمایشی را ایرج راد و اصغر همت برعهده دارند تصریح کرد:‌ یک اثر نمایشی از این جشنواره نیز به جشنواره‌های معرفت و تئاتر فجر راه خواهند یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره جشنواره عملاً به استان واگذار شده است، اظهار داشت: برهمین اساس کمیته‌های مختلف این جشنواره از چند ماه قبل در استان فعال شد.
وی اجرای نمایشنامه‌ها در سه شهر شیروان، اسفراین و آشخانه، کارگاههای آموزشی، انتشار ویژه‌نامه و کتاب جشنواره را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این جشنواره عنوان کرد.
سوقندی خاطرنشان کرد: این جشنواره به مدت 3 روز در بجنورد جریان داشته و آیین اختتامیه پنج‌شنبه هفته جاری با حضور مسئولان وزارت ارشاد در تالار فرهیختگان برگزار می‌شود.
در آیین آغاز هشتمین جشنواره تئاتر رضوی شماری از مسئولان خراسان شمالی و جمع کثیری از شهروندان شرکت داشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول