اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر عنوان کرد:

بیماریهای قلبی، عروقی نخستین عامل مرگ و میر در دیر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرگفت: نخستین عامل مرگ و میرهای اتفاق افتاده در شهرستان دیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است که سالانه موجب از دست رفتن چند صد سال عمر شهروندان می‌شود.

بیماریهای قلبی، عروقی نخستین عامل مرگ و میر در دیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: شعار امسال فدراسیون جهانی قلب بر خانه تکیه دارد و « قلبی سالم، خانه‌ای سالم، دنیایی سالم » نام‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: اگر یک تغییر مختصر در رفتار افراد خانه در راستای ارتقای سطح سلامت قلب اتفاق بیفتد، تمام مردم دنیا می‌توانند بیماری قلبی و سکته‌های مغزی را تا حدود زیادی پیشگیری و کنترل کنند و بدین ترتیب بر کیفیت زندگی و طول عمر موثر باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی اضافه کرد: نخستین عامل مرگ و میرهای اتفاق افتاده در شهرستان دیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است که سالانه موجب از دست رفتن چند صد سال عمر شهروندان می‌شود.
فخرایی با بیان اینکه باید عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را بشناسیم و از آنها اجتناب کنیم گفت: مصرف سیگار و دخانیات، چربی، چاقی و استرس به عنوان عوامل تشدید کننده بیمار‌ی‌های قلبی عروقی است که باید فرهنگ اجتناب از آنها در جامعه نهادینه شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: جامعه در بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها ضعیف عمل می‌کند و همواره منتظر می‌مانیم تا بیمار شویم و سپس به فکر درمان می‌افتیم و اگر بخواهیم رویکردی جامع از درمان داشته باشیم باید چهار جنبه جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی را مد نظر قرار دهیم.
وی گفت: بیماری قلبی عروقی علاوه بر اینکه جسم را معلول می‌کند، باعث می‌شود فرد دچار افسردگی شده و روحیات بر هم ریخته‌ای داشته باشد.
فخرایی خاطر نشان کرد: پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، انجام حرکات ورزشی، پیاده روی، کم کردن میزان نمک غذا، نکشیدن سیگار، دوری از تنش‌های عصبی و استفاده از روش‌های مهار استرس و در نهایت بهبود وضعیت زندگی تا حد بسیار زیادی از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.
وی با تاکید بر حرمت خانه و خانواده و در راستای شعار روز جهانی قلب اضافه کرد: برای داشتن قلبی سالم، عوامل خطر بیماری‌های قلبی را از محیط خانه دور کنیم و مصرف دخانیات را در خانه ممنوع و امکانات ساده برای فعالیت‌های ورزشی در خانه مهیا شود.
فخرایی اضافه کرد: خانواده یک جایگاه بی نظیر برای رسیدن به کاهش بار بیماری‌های قلبی عروقی و فعالیت در راستای ارتقا و بالا بردن سطح سلامت قلب است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول