اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان:

دام‌های مختلفی بیماری هاری را انتقال می‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: گونه‌های مختلف دامی از جمله سگ، گربه، خفاش و روباه در انتقال بیماری خطرناک هاری به انسان نقش دارند.

دام‌های مختلفی بیماری هاری را انتقال می‌دهند
حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به اینکه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از طریق دام‌های مختلف منتقل می‌شوند، اظهار داشت: آشنایی با این بیماری‌ها و راه‌های انتقال آنها می‌تواند، نقش مؤثری در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ایفا کند.
وی افزود: گونه‌های مختلفی از دام‌ها در انتقال بیماری مهلک و خطرناک هاری به انسان نقش دارند که سگ، گربه، خفاش و روباه از جمله آن هستند.
رئیس شبکه دامپزشکی ریگان تصریح کرد: بیماری هاری دارای دو فرم خاموش و خشمگین است و انتقال این بیماری با گزش توسط حیوان هار رخ می‌دهد و این بیماری با درگیری سیستم اعصاب مرکزی موجب بروز علائم بالینی می‌شود.
جعفری با بیان اینکه یکی از اهداف مبارزه‌های دامپزشکی در زمینه مبارزه با بیماری هاری انجام واکسیناسیون دام است، خاطرنشان کرد: به همین منظور شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام به واکسیناسیون تعداد 122 قلاده سگ توسط دو اکیپ کرده است.
وی از شهروندان ریگانی خواست، برای کنترل و مبارزه و کسب اطلاعات در زمینه بیماری مهم هاری با شبکه دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: امروزه نقش خطیر و گسترده حرفه دامپزشکی در محورها و ابعاد مختلف آشکار و شفاف است و یکی از مهم‌ترین وظایف آن کنترل و مبارزه با بیماری مشترک بین انسان و دام است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول