اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس خبر داد:

اشتراک 49 درصد بیماری‌ها بین انسان و دام

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس گفت: حدود 49 درصد بیماری‌های موجود در جهان بین انسان و دام مشترک است.

اشتراک 49 درصد بیماری‌ها بین انسان و دام
جواد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: با اجرای برنامه مدون واکسیناسیون دام، معدوم کردن دام‌های بیمار و نیز کنترل مرزهای جغرافیایی می‌توان تا حدود زیادی از شیوع این نوع بیماری‌ها جلوگیری کرد.
وی افزود: شرایط نامناسب بهداشت دام در کشورهای همجوار و نقل و انتقال بی‌رویه دام و فرآورده‌های دامی از عوامل تهدید بیماری‌های دامی در سطح منطقه است و از آنجا که ایران از لحاظ ابتلا به بیماری مشترک بین انسان و حیوان در منطقه پرخطری قرار دارد، همکاری همه ارگان‌ها در راستای کنترل بیماری‌ها را می‌طلبد.
اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود نیمی از عوامل بیماری‌زا در انسان، ناشی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، می‌طلبد تا رویکرد "دامپزشکی در خدمت سلامت جامعه" به عنوان یک شعار جدی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس یادآور شد: دامپزشکی نقش به سزایی در بهداشت همگانی، تامین و حفظ بهداشت دام و فرآورده‌های دامی، مراقبت و پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و سلامت غذا دارد.
وی گفت: به دلیل تاثیرات غذا در روح و جسم انسان و همچنین در اعمال و رفتار او، اسلام اهمیت ویژه‌ای برای این امر قائل شده و به انسان دستور داده تا از غذاهای حلال مصرف و از غذاهای حرام دوری کند.
اسماعیلی افزود: یکی از اهداف شاخص و اصلی سازمان دامپزشکی کشور در راستای تامین غذای پاک و سالم، نظارت شرعی و بهداشتی بر همه مراحل تهیه فرآورده‌های خام دامی است.
وی تصریح کرد: فعالیت روحانیان با عنوان ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها، سبب اطمینان ملت مسلمان از پاک بودن گوشت مصرفی شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس یادآور شد: پروتئین مورد مصرف مردم از طریق دام تولید می‌شود و باید سلامت آن به عنوان اصلی‌ترین عنصر غذایی مردم کشور تامین شود.
اسماعیلی گفت: نظارت بهداشتی دامپزشکان و جامعه دامپزشکی در همه مراحل پرورش، کشتار، بسته‌بندی، حمل، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی مصداق جمله " از مزرعه تا سفره غذا" است.
وی افزود: شعار امسال "دامپزشکی برای سلامت، دامپزشکی برای غذا، دامپزشکی برای سیاره زمین" است و این شعار تداعی کننده نقش مهم دامپزشکی در مراقبت از سلامت انسان‌ها، حیوانات و ارتقای امنیت غذایی و حفظ محیط زیست است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول