اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بهای گندم مشکوک به بیماری پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بهای گندم خریداری شده که مشکوک به بیماری است به زارعان و کشاورزان منطقه پرداخت می‌شود.

بهای گندم مشکوک به بیماری پرداخت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در دیدار با جمعی از مردم شهرستان پارس‌آباد در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: 12 هزار تن گندم مشکوک به بیماری که از سوی زارعان و کشاورزان منطقه مغان خریداری شده است برای ارزیابی و تشخیص نهایی در اختیار آزمایشگاه قرار گرفته تا بعد از بررسی و اعلام نتایج نسبت به مصرف آن تصمیم‌گیری شود.
وی بیان داشت: این گندم‌ها چه سالم و چه ناسالم تشخیص داده شود بهای آن به صاحبانشان پرداخت می‌‌شود و نباید دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود داشته باشد.
این مسئول از پرداخت اکثر مطالبات کلزا‌کاران و گندم‌کاران منطقه مغان خبر داد و یادآور شد: در حمایت از کشاورزان منطقه و حل مشکلات موردی آنها عزم دولت جدی است و ما نیز تلاش می‌کنیم همسو با سیاست دولت از کشاورزان به عنوان نقش‌آفرینان اصلی محور توسعه استان حمایت کنیم.
وی با یادآوری اینکه در کنار توسعه بخش کشاورزی توجه به روستاها نیز مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است، گفت: براساس ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه در حال تدوین سند توسعه روستایی در استان هستیم و آیین‌نامه‌های مربوط به اجرای این ماده قانونی را در دست تهیه داریم.
استاندار اردبیل بیان داشت: اخیراً از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم تا در برش بخشی این سند و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن را تهیه کنند تا ما بتوانیم بر اساس این ماده قانونی توسعه واقعی را در روستاها و مناطق محروم و دورافتاده رقم بزنیم.
صابری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در استان اردبیل از اوایل امسال سند اشتغال نیز تهیه و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به مولفه‌های ایجاد و توسعه فرصت‌های اشتغال توجه کنند که در این زمینه اولویت با جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از بخش خصوصی است.
صابری بیان داشت: دولت به تنهایی قادر نیست به تمام مطالبات و نیازمندی‌های حوزه اشتغال جوابگو باشد و در این مسیر نیازمند حمایت جدی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران هستیم.
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود خدمت‌گزاری بی‌منت را اصلی‌ترین شاخصه حاکمیت نظام اسلامی و دولت عدالت‌محور اعلام کرد و افزود: دولت امروز در یک جهاد واقعی در زمینه‌های مختلف عمران و آبادانی را آغاز کرده به طوری که جای جای این کشور به کارگاه عظیم سازندگی و عمران و آبادانی تبدیل شده است.
وی به توسعه روز افزون شهرستان پارس‌آباد به عنوان دومین شهر بزرگ استان از نظر جمعیت و ایجاد سکونت‌گاه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری‌ها باید خارج از محدوده شهر اجازه هیچ گونه ساخت و سازی را ندهند چرا که توسعه بی‌رویه و نامتوازن شهر به حوزه خدمات‌رسانی آسیب‌ می‌زند.
استاندار اردبیل شهرستان پارس‌آباد را از جمله مناطق مهاجر‌پذیر اعلام کرد و افزود: یکی از سیاست‌های اصلی دولت تقویت زیرساخت‌ها در مناطق روستایی همسو با مناطق شهری است تا کمتر شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها باشیم.
صابری در پایان ابراز داشت: بر اساس همین سیاست مهاجرت معکوس در اکثر شهرهای اردبیل آغاز شده و همچنان این سیاست به جد پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول