اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد صورت می‌گیرد؛

حضور 400 نفر از اساتید کشوری در کنگره بیماری‌های قلب

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیماری قلب و عروق کرونر از شرکت بیش از 400 نفر از اساتید برجسته کشوری در این کنگره خبر داد.

حضور 400 نفر از اساتید کشوری در کنگره بیماری‌های قلب
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منوچهر رادپور ظهر امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق کرونر که در بیمارستان قلب و عروق جوادالائمه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بیمارستان خیریه جوادالائمه برای نخستین بار توانسته در سطح کشور پذیرای مهمان‌های داخلی و خارجی در سطح کشور است.
وی افزود: متوسط سن بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور از آمار متوسط جهانی بسیار بالاتر است.
رئیس بیمارستان جواد الائمه افزود: سه چهارم از جمعیت بیماری‌های قلبی مربوط به مریضی‌های قلب و عروق بوده که این آمار بیشتر برای سنین جوانی و نوجوانی است.
وی بابیان این مطلب افزود: شایع‌ترین علت مرگ و میر در تمام دنیا بیماری‌های قلب و عروق است.
رادپور همچنین به الگوی رفتاری نامناسب غذایی که در بین جوانان رایج شده است، اشاره کرد و گفت: استفاده از سیگار و دخانیات، نداشتن تحرک و داشتن زندگی ماشینی زمینه بسیاری از بیماری‌های قلبی را در بین مردم جامعه افزایش داده است.
وی خاطرنشان کرد: شایع‌ترین علل این نوع از بیماری درد در ناحیه جناق سینه، شانه راست و چپ، فک و دندان بیمار است که فشار آن در فعالیت‌های زندگی روزانه افراد حس می‌شود.  
رئیس بیمارستان جوادالائمه افزود: بسیاری از افراد این نوع از دردهای خود را با استفاده از درمان خودسرانه کنترل می‌کنند.
رادپور همچنین تعداد تخت‌های این بیمارستان را120 تخت عنوان کرد و افزود: در سال‌های آینده با توسعه بخش جدید تعداد این تخت‌ها به 200 عدد نیز می‌رسد.
دبیر علمی کنگره بین‌اللملی بیماری‌های قلب و عروق کرونر افزود: 250 مقاله از اساتید برجسته کشوری داخلی و خارجی کشورهای (آلمان، آمریکا، سوئد و امارات متحده عربی) به این کنگره علمی راه پیدا کرده که از این تعداد 50 مقاله مربوط قبول واقع شده است.
همچنین در این جلسه محمد محمدی، دبیر اجرایی این کنگره بین‌المللی اظهار داشت: تاکنون هزینه برگزاری این کنگره بالغ بر 100 میلیون تومان و بدون کمک و هزینه بخش دولتی بوده است.
وی افزود: به دلیل همزمان برگزاری این کنگره با کنگره انجمن جراحان قلب در کشور پرتغال آمار تعداد افراد شرکت‌کننده به بیش از 300 نفر رسیده است.  
رئیس بخش تحقیقات و آموزش بیمارستان جوادالائمه اظهار داشت: این بیمارستان به عنوان نخستین بیمارستان خیریه کشور دارای بخش آموزشی و تحقیقاتی است که بسیاری از کارهای علمی و الکترونیکی در آن انجام می‌شود.
محمدی زمان برگزاری این کنگره را 13 تا 15مهر ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: در این کنگره افراد شرکت‌کننده در دو بخش مجزا (کارگاه آموزشی و 45 عنوان سخنرانی) توانسته حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: با تغییر در عادت غذایی افراد در استفاده از (فست فودها) می‌توان از ایجاد بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کرد.
رئیس بخش تحقیقات و آموزش بیمارستان جوادالائمه افزود: باید فرهنگ‌سازی مناسبی در راستای پیشگیری ازبروز بیماری‌های قلبی در کشور صورت گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول