اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال صورت گرفت؛

تردد بیش از 6 میلیون زائر و مسافر در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فردوس از تردد بیش از 6 میلیون زائر و مسافر در شش ماه نخست سال جاری از این شهرستان خبر داد.

تردد بیش از 6 میلیون زائر و مسافر در فردوس
کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: این میزان مسافر از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه از فردوس عبور کرده و بیش از 823 هزار و 850 نفر در سطح شهرستان اسکان داده شدند.
وی گفت: در سال جاری به دلیل آب و هوای مساعد و مطلوب شاهد افزایش اقامت و اسکان گردشگران در کمپ‌ها و پارک‌های سطح شهرستان بودیم.
شبنم‌زاده ادامه داد: بیشترین حجم استقبال و اسکان گردشگران در کمپ‌ها شامل بارگاه مطهر امامزادگان، پارک لاله اسلامیه، پارک ملت، مجموعه تفریحی و اقامتی آبگرم معدنی بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فردوس افزود: این شهرستان دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است و تاکنون نیز تعداد 65 اثر تاریخی شهرستان فردوس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر مسافر و گردشگر از آثار تاریخی شهرستان فردوس بازدید کردند.
شبنم‌زاده حمام خیروز، قنات بلده، قلعه کوه و قلعه حسن‌آباد، محله تاریخی سردشت، باروی شهر تون، مسجد جامع، حمام بیدسکان، آب انبار قرایی سرند، مسجد کوشک، مدرسه حبیبیه و ساباط علیا را از جمله آثار تاریخی شهرستان فردوس برشمرد.
وی از ایجاد موزه مردم‌شناسی در محل بنای تاریخی حمام خیروز خبر داد و یادآور شد: مرمت حمام خیروز با هدف ایجاد موزه مردم‌شناسی در سال 88 با انجام طرح مطالعاتی و مرمتی حمام آغاز شد.
شبنم‌زاده ادامه داد: این حمام در سال 89 نیز با اختصاص 700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی مرمت و تجهیز شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فردوس اجرای طرح تاسیسات بنا، آجر فرش بام، جداره‌سازی و کف‌‌سازی معبر منتهی به حمام، اجرای اندود گچ حمام، خرید تجهیزات موزه و محوطه‌سازی اطراف بنا را از عمده فعالیت‌های صورت گرفته در محل بنای تاریخی حمام خیروز عنوان کرد.
شبنم‌زاده همچنین به فعالیت این اداره در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی با هدف شناسایی هنرمندان و احیای رشته‌های منسوخ شده آموزش‌های صنایع دستی و اشتغال را ارائه می‌دهد.
وی آموزش رشته‌های صنایع‌دستی از جمله محرق ساقه گندم، گلیم‌بافی و سفالگری با هدف اشتغال و رونق صنایع دستی شهرستان، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی استانی و کشوری، آموزش بیش از 60 نفر در کلاس‌های مختلف صنایع دستی را از اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی شهرستان برشمرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول