اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی خبر داد:

حضور سنتی قصه‌پردازان خارجی در جشنواره رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی گفت: قصه‌پردازان خارجی با اجرای متفاوت و سنتی در جشنواره حاضر شدند.

حضور سنتی قصه‌پردازان خارجی در جشنواره رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیززاده گرجی بعدازظهر امروز در دومین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به تشریح برنامه‌های روز پایانی جشنواره پرداخت و اظهار داشت: مهمان ویژه قصه‌گویی امروز مهدی محمدیان از تهران به عنوان میهمان ویژه جشنواره و «مونیارادزی موسوکو» از زیمباوه در بخش خارجی قصه‌گویی خواهند داشت.
وی افزود: «گل بیک ماولت خان قزی» از قزاقستان، «یاکوب سینوس» از سوئد قصه‌پردازان جشنواره در بخش بین المللی امروز به اجرای زنده قصه‌گویی پرداختند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران یادآور شد: قصه‌پردازان بخش داخلی که منتخبان جشنواره قصه‌گویی رضوی در سطح کشور هستند هانیه شیخ امیرلو از خراسان شمالی، خدیجه مهدوی از تهران و ساغر لطفی از خوزستان قصه‌های خود را اجرا کردند.
این مسئول ادامه داد: فاطمه زارعی قصه‌پرداز گیلانی، ربابه هاشمی از مازندران از قصه گویان بخش بعد ازظهر جشنواره در بخش منتخبان داخلی هستند.
گرجی تصریح کرد: از برنامه‌های عصر دومین روز برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی کلیپ شاه پناهم بده، ارائه گزارش پایانی جشنواره، اجرای تواشیح امام رضا(ع)، سخنرانی نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری و در پایان بیانیه هیئت داوران و اهدای جوایز خواهد بود.
دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی با اشاره به اینکه قصه‌پردازان خارجی با اجرای متفاوت در دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی حاضر شدند، گفت: قصه‌پرداز زیمباوه‌ای در بخش بزرگسال با اجرای موسیقی و توام با شعر توانست قصه‌ای زیبا از امام رضا(ع) را برای حضار اجرا کند.
وی خاطرنشان کرد: قصه‌پرداز سوئدی با پوششی از لباس عربی توجه مدعوین را به خود جلب کرد واین خلاقیت‌ها بار کیفی جشنواره را افزایش داد.
گرجی با اشاره به اینکه برخی از قصه‌پردازان جشنواره بین المللی قصه گویی  توجه ویژه‌ای به فرهنگ بومی و سنتی داشتند متذکر شد: قصه‌پرداز پاکستانی با لباسی کاملا سنتی در جشنواره رضوی حاضر و با اجرای موسیقی فلوت و آوازی در مدح امام رضا(ع) قصه خود را در جشنواره اجرا کرد.
این مسئول در پایان اذعان داشت: آنچه در اجرای کار پیش‌بینی می‌شد شاهد خلاقیت‌هایی بودیم که بر زیبایی کار افزود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول