اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 7 کشور خارجی؛

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با حضور هفت کشور خارجی در مازندران آغاز شد.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مازندران ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این جشنواره با بیان اینکه 2 هزار و 419 اثر در بخش داخلی و 60 اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، بیان داشت: آثار این جشنواره در دور اول با حضور 12 داور و در چهار گروه بررسی شد و 60 اثر داخلی به مرحله نهایی راه یافت.
قاسم عزیززاده گرجی با بیان اینکه در مرحله دوم داوری از چهار داور ملی استفاده شده، ابراز داشت: فراخوان این جشنواره به 60 کشور دنیا ارسال  شده است و هم‌اکنون کشورهای تاجیکستان، زیمبابوه، چین، سوئد، لبنان، بوسنی و هرزگوین و افغانستان در این جشنواره حضور دارند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مازندران خاطرنشان کرد: نخستین اقدام دبیرخانه جشنواره توزیع فراخوان دومین جشنواره قصه‌گویی رضوی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در بخش‌های داخلی و خارجی  برای سه سن بزرگسال، نوجوان و کودکان بوده است.
دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی با بیان اینکه برای اجرای بهتر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به میزبانی مازندران نشست و تعامل با مسئولان ارشد، دستگاه‌های اجرایی و نیز چهره‌های فعالی فرهنگی استان مازندران انجام شد، خاطرنشان کرد: حمایت دستگاه‌های اجرایی به جشنواره قصه‌گویی رضوی دریغ نشد.
وی دستگاه‌های اجرایی مشارکت‌کننده در جشنواره را استانداری به ویژه نگاه جدی مثبت استاندار مازندران که به امر فرهنگ توجه ویژه و قابل تحسینی دارند عنوان کرد و گفت: شبکه استانی صدا و نیز سیمای مازندران که در بخش اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های دبیرخانه گزارش‌های به هنگام ارائه می‌دادند و نیز سیمای مازندران در تبلیغات و تیزر این جشنواره همکاری منسجمی داشتند، تحسین برانگیز است.
این مسئول افزود: بانک تجارت به عنوان حامی مالی جشنواره بخشی از اعتبارات این کار فرهنگی را تامین کرده است.
گرجی حامی دیگر جشنواره قصه‌گویی رضوی را اداره اوقاف و امور خیریه دانست و یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال گذشته و امسال توجه و عنایت ویژه‌ای به امر جشنواره قصه‌گویی رضوی به میزبانی مازندران داشت.
این جشنواره با قصه‌گویی هانیه شیخ امیرلو از  خراسان شمالی با عنوان شربت گوارا آغاز شد.
فضای جشنواره قصه‌گویی رضوی با رایحه خوش حرم امام رضا عطرافشانی شد.
این جشنواره به مدت دو روز ادامه دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول