اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

قصه‌های قرآنی موجب بیداری مسلمانان شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار ساری گفت: قصه‌های قرآنی موجب بیداری مسلمانان شده است.

قصه‌های قرآنی موجب بیداری مسلمانان شده است
سید عباس حسینی نژاد ساروی در حاشیه دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی که در راستای ترویج ارزش‌های دینی گام بر می‌دارد مطلوب بوده است، بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اقدامی معنوی در راستای انتقال ارزش‌های فرهنگ اسلامی سعی در ترویج سیره رضوی  داشته و براساس وظیفه ذاتی در قالب هنر و اندیشه رقابتی را با عنوان جشنواره برای سنین مختلف جامعه برگزار کرده است.
وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال دین اسلام را در قالب قصه‌های سرگذشت پیامبران به مسلمانان آموزش داده است و بهره‌گیری از دستورات قرآن را برای همه لازم الاجرا دانست.
حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی که برای سنین کم جامعه انجام شود ماندگار خواهد بود،  تصریح کرد: فرهنگ قصه‌گویی ابزاری مناسب برای انتقال دین اسلام به نسل جدید جامعه است.
وی با بیان اینکه قصه‌گویی در فرهنگ کهن مازندرانی‌ها جای دارد، خاطرنشان کرد: جشنواره قصه‌گویی موجب احیای فرهنگ ریشه‌دار مازندرانی‌ها شده است.
فرماندار ساری افزود: قصه‌های قرآنی برای قیام و قعود است و برخلاف قصه‌های سنتی که موجب خواباندن بچه‌ها می‌شود قصه حضرت یوسف و ملکه صبا موجب بیداری مسلمانان شده است.
حسینی‌نژاد اذعان داشت: فرهنگ عفاف و حجاب و جهاد با نفس در قصه حضرت یوسف آموزش داده شد.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول