اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

تامین نیاز عمده تربیتی کودکان از قصه‌گویی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: بخش عمده نیاز آموزشی و تربیتی جامعه امروز به ویژه نسل نوجوان و کودکان به مفاهیم دینی و سیره عملی معصومین(ع) و آموزش مناسب آنها از راه قصه‌گویی تأمین شود.

تامین نیاز عمده تربیتی کودکان از قصه‌گویی است
منیره موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره نقش جشنواره قصه‌گویی رضوی در ترویج فرهنگ و معارف رضوی اظهار داشت: قصه‌گویی از روش‌های بسیار تأثیرگذاری بوده که برای همه سنین دارای جاذبه است و در انتقال مفاهیم به شیوه غیرمستقیم بسیار پربار و غنی محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: قرآن در بکارگیری این روش سرآمد است و قصه‌گویی را مایه پند و عبرت‌آموزی می‌داند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: جهان مادی امروز طعم همه تجربیات مادی را چشیده است پس نه تنها اقناع نشده بلکه بیشتر احساس نیازمندی می‌کند و روح خسته و پریشانی پیدا کرده است. 
 
* ترویج مبانی دینی مسلمانان در برپایی جشنواره قصه‌گویی رضوی
این مسئول با اشاره به اینکه روح حاکم بر زندگی ائمه معصومین(ع) روح معنوی و آرامش پایدار است و همگان به آن نیازمند هستند، تصریح کرد: اجرای این برنامه در سطح بین‌المللی زمینه ترویج و اشاعه مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان را در کشورهای اسلامی و غیراسلامی فراهم می‌کند.
موحدی در پاسخ به این سوال که قصه‌گویی با رویکرد دینی تا چه اندازه می‌تواند کودک و نوجوان را به سوی معارف الهی و تربیت مطلوب سوق دهد، گفت: بهترین معلم خداوند است و به یقین بهترین روش‌های آموزشی و تربیتی را در کتاب قرآن به کارگرفته است.
وی ادامه داد: در قرآن قصه‌های متعدد و متنوع در قالب داستان‌های کوتاه و بلند آمده که همه آنها دارای مضامین تربیتی برای زندگی سعادتمندانه و رسیدن به صلاح و فلاح دنیوی و اخروی است.
این مسئول آموزشی استان خاطرنشان کرد: قصص قرآن در پرورش قوه تخیل، خلاقیت و تقویت هوش‌های چندگانه کودکان نقش به‌سزایی دارد. 
 
* نقش بی‌بدیل کانون پرورش فکری در ایجاد فضای معنوی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران درباره نقش کانون پرورش فکری در برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی متذکر شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش خوب و بی‌بدیلی را در پدیدآوردن فضای معنوی و تربیتی در فعالیت قصه‌گویی ایجاد کرده است . 
وی در پایان اذعان داشت: کانون با بهره‌گیری از ظرفیت سایر نهادها موجبات نشر فرهنگ اسلام است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول