اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 48 قصه‌گو؛

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کردستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مرحله استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون کودکان و نوجوانان کردستان صبح امروز در سنندج با حضور 48 قصه‌گو و کارشناسانی از تهران آغاز به کار کرد.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کردستان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج تمامی مراکز کانون در 31 استان در مهرماه و آبان‌ماه جاری این جشنواره را برگزار می‌کنند و برگزیدگان در آذرماه سال جاری در مرحله منطقه‌ای در پنج منطقه کشور به قصه‌گویی می‌پردازند.
قصه‌گویان این جشنواره در انتخاب موضوع قصه‌های خود آزاد هستند اما بر انتخاب قصه‌هایی با محوریت حوادث، وقایع، شخصیت و زندگی چهار بانوی برجسته حضرت خدیجه، فاطمه زهرا، هاجر و مریم تاکید شده است.
بخش ویژه جشنواره امسال به موضوع ارزش‌های انسانی هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد و قصه‌گویی رادیویی نیز به بخش‌های جشنواره امسال اضافه شده است.
 
* قصه‌ها را به دست فراموشی نسپاریم
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این جشنواره ترویج فرهنگ قصه‌گویی بر پایه اعتلای ارزش‌های انسانی و فراهم کردن زمینه تبادل تجربه میان قصه‌گویان ملی و بین‌المللی را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.
سهیلا شیخی گفت: قصه‌گویی سنت شایسته‌ای است که نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارد و نباید به دست فراموشی سپرده شود.
وی افزود: خداوند بهترین قصه‌ها را برای معرفی شخصیت‌های برتر به عنوان اسوه و الگو در قرآن آورده است و میل شدیدی را نیز به قصه‌گویی و قصه شنیدن در انسان‌ها ایجاد کرده است.
مدیر کانون کودکان و نوجوانان کردستان قصه‌گویی را بهترین روش پندآموزی به کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: فرهنگ کهن ایرانی سرشار از و قصه‌های پهلوانان و قهرمانانی است که باید برای کودکان و نوجوانان به عنوان الگو و اسوه مورد توجه قرار گیرند.
به گفته شیخی تاثیرگذاری قصه و داستان به گونه‌ای است که بسیاری از روانشناسان و متفکران را دچار حیرت کرده است و هنوز جوابی را درباره فلسفه وجودی قصه و داستان نیافته‌اند.
وی گفت: قصص قرآنی با قرآن و دستوارت این کتاب آسمانی آمیخته است به همین دلیل اهداف تربیتی قصه‌های قرآنی در تکامل انسان‌ها انکارناپذیر است.

* برگزاری نشست‌های تخصصی قصه‌گویی
در این جشنواره نشست‌های تخصصی قصه‌گویی با حضور کارشناسان، مربیان و قصه‌گویان در راستای ارتقا کیفیت قصه‌ها و بررسی محتوا و روند قصه‌ها برگزار می‌شود.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون و نوجوانان استان کردستان از امروز آغاز و فردا عصر با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول