اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی خبر داد:

رقابت قصه‌گوی 3 سال با 60 ساله

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی گفت: قصه‌پرداز 60 و 3 ساله میهمان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی می‌شوند.

رقابت قصه‌گوی 3 سال با 60 ساله
قاسم عزیززاده گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به کانون پرورش فکری مازندران واگذار شد، بیان داشت: براساس پیشنهاد استان مازندران مبنی بر حضور کانون پرورش فکری در جشنواره رضوی و مورد موافقت قرار گرفتن مدیرعامل، تاکنون افتخار میزبانی دو جشنواره در بخش قصه‌گویی رضوی به مازندران داده شد.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای جشنواره قصه‌گویی رضوی در گام نخست با تشکیل دبیرخانه و شورای برنامه‌ریزی و تدوین شیوه نامه در سال اول به دلیل کمی فرصت 885 اثر از قصه‌گویی رضوی قصه‌پردازان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال و کشور افغانستان به عنوان عضو میهمان در این جشنواره حضور یافت.
دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با اشاره به اینکه استقبال بیش از پیش مسئولان فرهنگی و حضور در جشنواره قصه‌گویی رضوی که در دهه کرامت سال گذشته انجام شد، تصریح کرد: توانستیم با اجرای برنامه تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره قصه‌گویی رضوی به میزبانی مازندران به کار خود پایان دهد.
 
* طلوع جدیدی در بین‌المللی شدن جشنواره قصه‌گویی رضوی به میزبانی مازندران

گرجی با بیان اینکه بلافاصله با اتمام جشنواره قصه‌گویی رضوی در سال نخست دبیرخانه جشنواره اقدام به برنامه‌ریزی برای گستره بین‌المللی شدن جشنواره قصه‌گویی رضوی در سال دوم کرد، اظهار داشت: نخستین اقدام دبیرخانه جشنواره  توزیع فراخوان دومین جشنواره قصه‌گویی رضوی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در بخش‌های داخلی و خارجی بود.
این مقام مسئول ادامه داد: دبیرخانه جشنواره در استان مازندران در بخش داخلی فراخوان را به تمام مراکز کانون و مراکز فرهنگی کشور توزیع و در همه استان‌ها رابط دبیرخانه شناسایی و امور مرتبط به جشنواره از طریق رابطان دبیرخانه مورد پیگیری قرار می‌گرفت.
مدیر کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: دبیرخانه جشنواره با تشکیل شورای برنامه‌ریزی و ایجاد کمیته‌های مختلف در بخش اجرایی، دیبرخانه، اطلاع رسانی و تبلیغات، اسکان و پذیرایی، پشتیبانی، خدمات و حراست و تشریفات، استقبال و فوق برنامه سازماندهی شد.
 
* تشکیل 15 جلسه برنامه‌ریزی برای تقویت جشنواره

گرجی ادامه داد: تاکنون 15 جلسه به منظور برنامه‌ریزی و بحث و تبادل نظر برای اجرای کیفی برنامه فاخر جشنواره قصه‌گویی رضوی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه برای اجرای بهتر جشنواره بین المللی رضوی به میزبانی مازندران نشست و تعامل با مسئولان ارشد، دستگاه‌های اجرایی و نیز چهره‌های فعالی فرهنگی استان مازندران انجام شد، خاطرنشان کرد: با ارائه گزارش از روند اجرای فعالیت دیبرخانه جشنواره رضوی خواستار حمایت به منظور ارتقا سطح کیفی و کمی جشنواره شدیم.
 
* حمایت از جشنواره قصه‌گویی رضوی دریغ نشد
دبیر جشنواره بین المللی قصه‌گویی رضوی دستگاه‌های اجرایی مشارکت کننده در جشنواره را استانداری به ویژه نگاه جدی مثبت استاندار مازندران که به امر فرهنگ توجه ویژه و قابل تحسین دارند، عنوان کرد و گفت: شبکه استانی صدا و نیز سیمای مازندران که در بخش اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های دبیرخانه گزارش‌های به هنگام ارائه می‌دادند و نیز سیمای مازندران در تبلیغات و تیزر این جشنواره همکاری منسجمی داشتند تحسین برانگیز است.
وی افزود: بانک تجارت به عنوان حامی مالی جشنواره بخشی از اعتبارات این کار فرهنگی را تامین کرده است.
گرجی حامی دیگر جشنواره قصه‌گویی رضوی را اداره اوقاف و امور خیریه دانست و یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال گذشته و امسال توجه و عنایت ویژه‌ای به امر جشنواره قصه‌گویی رضوی به میزبانی مازندران داشت.
 
* ارسال بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی قصه‌گویی رضوی
دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی با بیان اینکه تا پایان فرصت اعلام شده برای ارسال آثار قصه‌گویی از قصه‌پردازان کشور شاهد استقبال خوبی در این فعالیت فرهنگی معنوی بوده‌ایم، تصریح کرد: امسال در سطح کشور 2 هزار و 150 اثر در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال قصه‌رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در مرحله نخست 12 داور در چهار گروه قضاوت داشتند که از آن تعداد 60 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت.
گرجی افزود: قضاوت در مرحله دوم با دعوت از چهار داور برجسته کشور در هر بخش سه اثر فاخر توانست نظر داوران را جلب و به مرحله پایانی راه یابند که در این بخش از برگزیدگان در 10 و 11 مهر ماه سال جاری برای اجرای قصه به مازندران دعوت شدند.
 
* قصه‌پرداز 60 ساله و 3 ساله میهمان مازندران می‌شوند
وی بیان داشت: در بخش داخلی مسن‌ترین قصه‌پرداز جشنواره رضوی60 ساله و کم‌سن‌ترین سه ساله بودند که در این جشنواره معنوی شرکت کردند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خاطرنشان کرد: استان‌های فعال در ارائه آثار قصه‌گویی به جشنواره قصه‌گویی رضوی به تناسب جمعیت استان‌های مازندران، خوزستان، خراسان شمالی و سمنان بودند.
عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه در بخش بین المللی تعامل خوبی با دستگاه‌های متولی از جمله دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتیم، تصریح کرد: با ارسال فراخوان به 60 کشور جهان در گام نخست اقدام به ترجمه فراخوان و اطلاع‌رسانی کردند.
این مسئول افزود: امور بین المللی کانون کشور تعاملات خوبی با دیگر کشورها داشته و رابط جشنواره در امور بین‌المللی در کانون مستقر و امور مربوط به این فعالیت فرهنگی را پیگیری می‌کرد.
 
* تشکیل دو دبیرخانه بین‌المللی
گرجی از ایجاد دو دبیرخانه در امور بین‌المللی خبر داد و افزود: در کشور لبنان و افغانستان دبیرخانه جشنواره بین المللی رضوی ایجاد شد.
وی ادامه داد: مجمع هماهنگی‌های فرهنگی کشورهای مقاومت که در تهران مستقر است با کشورهای مورد نظر تعامل داشته و فراخوان جشنواره را ارسال داشتند و هماهنگی‌های لازم در این بخش انجام شد.
 
* 60 اثر در بخش بین‌المللی
دبیر جشنواره بین‌المللی رضوی، اعلام کرد: 60 اثر از سوی قصه‌پردازان عرصه بین المللی  به زبان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی رضوی ارسال شد که پس از داوری از سوی داوران برجسته کشور آثار هفت کشور از تعداد ارسال شده میهمان مازندران می‌شوند.
انتهای پیام؛/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول