اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری؛

نشریه تخصصی قصه و داستان کودک و نوجوان منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ نشریه تخصصی قصه و داستان حوزه کودک و نوجوان در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

نشریه تخصصی قصه و داستان کودک و نوجوان منتشر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد حسنی ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: این نشریه تلاش دارد تا به صورت تخصصی به حوزه قصه و شعر کودک و نوجوان ورود کرده و با به کارگیری مطالب و ابزارهای جذاب و متنوع به این موضوع مهم و حساس بپردازد.
به گفته وی از آنجا که دوران کودکی و نوجوانی روح و نفس کودک و نوجوان آماده پذیرش حقایق بوده و دارای پاکی و سادگی خاص خود است، کارکردن در این حوره بسیار تاثیرگذار و باارزش است. 
مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی را گام مؤثری در راستای توجه به فرهنگ و هنر کودک و نوجوان دانست و گفت: تلاش هنرمندان کودک و نوجوانی که در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را ارائه داده‌اند ستودنی و ارزشمند است که باید از این قشر حساس و آینده‌ساز کشور حمایت کرد.
وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی در استان چهارمحال و بختیاری افزود: این جشنواره ملی تاثیر بسیار زیادی در حوزه کودک و نوجوان در سطح کشور داشته است.
وی تصریح کرد: عرصه شعر و داستان بواسطه به کارگیری ذهن و خیال عرصه‌ بسیار پرخطر و دشواری است که افرادی که د راین حوزه فعالیت دارند از توانایی بالایی بهره‌مند هستند. 
مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سرمایه و ابزار نویسنده خیال است و افرادی که این سرمایه را در عالم قدس رضوی به کار می‌گیرند آثار ارزشی و فاخری از خود خلق می‌کنند.
حسنی بر ضرورت بهره‌گیری از منابع ناب اسلامی در خلق آثار هنری تاکید کرد و گفت: اگر هنرمند با ارزش‌های الهی مانوس باشد و از مضامین دینی و قرآنی در خلق اثار خود بهره‌ گیرد اثری که ارائه می‌دهد یکی اثر الهی است.
وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه کودک و نوجوان از حساسیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: حوزه کودک و نوجوان حوزه حساس و سنگینی است و باید سرمایه‌گذاری بسیاری در این حوزه کرد و با ارائه آثار ارزشی و فاخر الگوهای درستی به کودکان و نوجوانان عرضه کرد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول