اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

بهورزان باید از اطلاعات بهداشتی روز بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: آموزش‌هایی که در سال‌های گذشته به بهورزان داده شده کفایت نیازهای امروز آنها را نمی‌کند و باید با اطلاعات بهداشتی روز آشنا شوند.

بهورزان باید از اطلاعات بهداشتی روز بهره‌مند شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، عبدالرحیم پرنیان عصر امروز در مراسم روز نکوداشت بهورز اظهار داشت: آموزش سلامت، کمک‌های اولیه، بهداشت حرفه‌ای، سلامت دهان و دندان، بهداشت مدارس و امور آماری از جمله وظایف بهورزان است.
وی با بیان اینکه درصد رشد طبیعی جمعیت در سال 68 از 2،7 به 1،6 در سال 85 رسیده است افزود: این در حالی است که به دنبال برنامه تنظیم خانواده کاهش درصد زایمان‌های انجام شده به صورت غیر طبیعی از 35،8 در سال 68 به 2،18 در سال 85 رسیده است.
پرنیان با اشاره به نقش حیاتی بهورزان در جامعه ابراز داشت: امروزه آمار بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار به شدت کاهش یافته و جای خود را به حوادث ترافیکی داده است.
وی با بیان اینکه آموزش‌هایی که در سال‌های گذشته به بهورزان داده شده است کفایت نیازهای امروز آن‌ها را نمی‌کند گفت: با روی کار آمدن بیماری‌های مزمن و خطرناک جدید و افزایش مرگ و میر در حوادث ترافیکی نیاز بهورزان به آموزش‌های جدید احساس می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به نقش بهورزان در تامین سلامت جامعه خاطرنشان کرد: این قشر برای پزشک خانواده بهترین منبع اطلاعات در بیماریابی جمعیت زیر پوشش به شمار می‌روند و به راحتی مشکلات عمده سلامت و عوامل مرتبط با آن را به خوبی در اختیار پزشک قرار می‌دهند.
وی تصریح کرد: بهورزان در تمام فعالیت‌هایی که برای توسعه اجتماعی روستا در جریان است مشارکت داشته و از آموخته‌های خود در راستای جلب مشارکت‌ها و راهنمایی مردم بهره می‌گیرند.
پرنیان با بیان اینکه تلاش بهورزان در دور افتاده‌ترین روستاها موجب می‌شود خدمات بهداشتی لازم به روستائیان ارائه شود عنوان داشت: کاهش مرگ و میر در روستاها، جلوگیری از عوامل حاملگی‌های متعدد، واکسیناسیون کودکان و آموزش مادران حاصل زحمات بهورزان است.
در پایان این مراسم از 29 بهورز نمونه روستایی و یک بهورز نمونه کشوری با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول