اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی رفسنجان خبر داد:

سلامت اسب‌های رفسنجان در برابر مشمشه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دامپزشکی رفسنجان گفت: تست مالئین برای تشخیص بیماری مشمشه از 330 اسب در رفسنجان گرفته و هیچ موردی از این بیماری در باشگاه‌های اسب‌سواری مشاهده نشد.

سلامت اسب‌های رفسنجان در برابر مشمشه
محمود مقامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان از انجام تست مالئین 330 اسب برای تشخیص بیماری مشمشه در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان 13 باشگاه اسب‌سواری وجود دارد که با انجام تست روی آنها هیچ موردی مشاهده نشد.
وی با بیان اینکه بیماری مشمشه یک بیماری واگیردار خطرناک و مشترک بین انسان و حیوانات تک‌سمی است، افزود: تعدادی باشگاه سنتی‌کار هم در شهرستان رفسنجان وجود دارد که با انجام تست‌ها روی آن، اسب‌ها هیچ مشکلی نداشتند.
رئیس اداره دامپزشکی رفسنجان با تأکید بر مراجعه اسب‌داران شهرستان برای انجام تست مالئین به اداره دامپزشکی، گفت: در رفسنجان بیش از 550 رأس اسب وجود دارد که اکثر آنها برای انجام تست مالئین مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و هیچ‌گونه بیماری گزارش نشده است.
مقامی به برنامه‌های ویژه روز دامپزشکی اشاره کرد و افزود: بازدید از کشتارگاه طیور، برگزاری نماز وحدت ظهر و برگزاری مراسمی ویژه با حضور مسئولان از جمله این برنامه‌ها است.
انتهای پیام؛/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول