اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری دریایی خلیج فارس خبر داد:

همایش" آینده نگاری در نظام سلامت" در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری دریایی خلیج فارس گفت: در سال جاری همایش آینده نگاری در نظام سلامت با هدف پیشرفت در این زمینه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

همایش" آینده نگاری در نظام سلامت" در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ایرج نبی‌پور پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود 8 سال است بر روی پروژه‌های آینده‌پژوهی در استان بوشهر کار می‌شود، گفت: کسانی که علاقه به فعالیت در این زمینه دارند، می‌توانند از کتابی که در مرکز تحقیقات طب گرمسیری بوشهر نوشته و به چاپ رسیده است استفاده کنند؛‌طراحی پیشرفت آینده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معطوف به درک مفاهیم پایه آینده‌پژوهی است زیرا این علم ابزار پایه‌ای است که دیگر مراکز علمی جهان نیز از آن استفاده می‌شود و برنامه استراتژیک خود را بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، افزود: اگر تاریخ را بشناسیم و از آن، مفاهیم را استخراج کنیم قوانینی که بر تکامل جوامع انسانی حاکم است را بدست آوریم و بر اساس آن برای آینده برنامه ریزی کنیم.
وی با اشاره به دوره‌های تکاملی بشر، گفت: هم اکنون در دوران فرا جهانی هستیم که به با پیشرفت‌های بسیار سریع علمی به دورانی می‌رسیم که زندگی انسان بدون ماشین‌ها و ابزار ساخته دست بشر مقدور نیست. 
 نبی‌پور افزود: آینده‌پژوهی علم و هنر کشف آینده است و شکل بخشیدن به دنیای مطلوب فردا است؛ آینده نگاری تابع شرایطی است که باید چارچوب‌های آن رعایت شود و هدف آن توصیف، پیش بینی و کنترل آینده در مسیری که در حال طی شدن است است.
این پژوهشگر اظهار امیدواری کرد: در آینده، کمتر بیمار بستری داشته باشیم و اکثر بیماری‌ها به‌صورت سرپایی درمان شوند همان‌گونه که در گذشته برای درمان برخی از بیماری‌ها به هفته‌ها بستری شدن در بیمارستان نیاز بود در حالی که امروزه با چند روز بستری، بیمار سلامتی خود را به‌دست می‌آورد. 
وی خاطر نشان‌کرد: باید به جای افزایش بیمارستان و تحت‌های بیمارستانی به فکر درمان‌های سرپایی باشیم و بر روی امکانات و دانش گسترش این فرآیند سرمایه‌گذاری کنیم.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول