اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست فرماندار از بنیاد شهید؛

علیزاده: گلزار شهدای روستاهای گچساران زودتر ساماندهی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم تسریع در ساماندهی گلزار شهدا گفت: گلزارهای شهدای روستاها نیز باید متناسب با گلزار شهدای در شهرها ساماندهی شوند.

علیزاده: گلزار شهدای روستاهای گچساران زودتر ساماندهی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده ظهر امروز در جلسه ساماندهی گلزار شهدای گچساران اظهار داشت: جایگاه برجسته کشور در بین سایر کشورها برگرفته از برکت خون شهیدان است و مسئولان باید با خدمت بی‌منت به مردم، موجبات شادی روح شهدا را فراهم کنند.
وی با اشاره به لزوم سرلوحه قرار دادن ترویج فرهنگ و شهادت در کارها تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهدا یکی از راهکار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
علیزاده یادآوری عزت و افتخارآفرینی شهدا به نسل‌های آینده از طریق ساماندهی قبور مطهر شهدا را مهم و مؤثر ارزیابی کرد.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حفظ آرمان‌های امام (ره) و شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها است.
این مسئول با تأکید بر لزوم توجه به شهدا و ترویج فرهنگ شهادت ابراز داشت: کارکردن برای شهدا و تلاش برای اعتلای فرهنگ شهادت، سعادت و توفیق الهی می‌خواهد.
وی یادآور شد: با اختصاص اعتبار بدون محدودیت باید برای توسعه عمرانی گلزار مطهر شهدا و فضاسازی یادمان براساس نیازهای فرهنگی و اجتماعی جوانان در حفظ ارزش‌ها و آثار دوران دفاع مقدس و انتقال پیام شهدا به جوانان گام برداشته شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی گچساران با تاکید بر توجه ویژه به شهدای گمنام، ساماندهی گلزار شهدا را از اولویت‌های کاری این شهرستان عنوان کرد و گفت: رسیدگی به قبور شهدا و توجه به آن‌ها باید به صورت خودکار از سوی مسئولان انجام و به یک تکلیف تبدیل شود.
علیزاده ادامه داد: در زمینه صرف هزینه برای ساماندهی گلزار شهدا هیچ محدودیتی در توزیع و اختصاص اعتبار عمرانی برای دستگاه های اجرایی گچساران وجود ندارد.
فرماندار گچساران از دستگاه‌های دولتی خواست تا در امور مالی برای ساماندهی گلزار شهدا همکاری بیشتری داشته باشند.
وی از دستگاه‌های اجرایی عضو کار‌گروه خواست به تناسب امکانات و ارتباط کاری نسبت به تأمین برق، آب و جاده دسترسی به گلزار شهدا اقدام کنند و در مواردی که نیاز به گرفتن مجوزهای لازم است تمهیدات و پیش‌بینی لازم را اتخاذ و عملیاتی کنند.
این مسئول متذکر شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گلزار شهدای روستاهایی که عملیات عمرانی و کار ساماندهی آن‌ها به اتمام رسیده را با نظارت و هماهنگی بخشداری مرکزی و طی صورت‌جلسه‌ای به دهیاری‌ها تحویل دهند تا مراقبت‌های لازم صورت پذیرد.
علیزاده گفت: بخشداری مرکزی از محل اعتبارات عمرانی دهیاری‌ها گلزار شهدای روستای هفت‌چشمه لیشتر را ساماندهی کند.
این مقام مسئول با تأکید بر رعایت و حفظ حرمت گلزار مطهر شهدا عنوان کرد: بخشداری مرکزی نسبت به تعیین و اختصاص مکان مناسب در روستاها برای قرار دادن قبور والدین معزز شهدا در جوار گلزار شهدا برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را پیش‌بینی و اجرا کنند.
مشاور فرماندار گچساران در امور ایثارگران و دبیر جلسه ساماندهی گلزار شهدای گچساران نیز در این جلسه قدرت نرم، معنوی و مشروعیت دینی را یکی از عوامل اساسی پیشرفت انقلاب برشمرد و افزود: در دنیای مادی امروز هیچ قدرتی بزرگ‌تر از قدرت معنوی از جمله اراده، تعهد، ایمان و تقوی نیست.
یوسف انصاری با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با یاد شهدا و ایثارگران یادآور شد: این فرهنگ با کار صادقانه، خدمت برای رضای خدا و بدون بازی‌های سیاسی محقق می‌شود.
وی ابراز داشت: گلزار مطهر شهدا به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مقدس فرهنگی، الهام بخش و شورآفرین و چراغ راهنما و عامل بیداری جامعه اسلامی است.
انصاری با اشاره به این که همه دستگاه‌ها باید در اجرای این طرح فرهنگی همکاری داشته باشند، لزوم شناسایی و فراهم شدن زمینه‌های مشارکت افراد علاقمند، خیر و دارای شور و اشتیاق همکاری در ساماندهی گلزار شهدا را خواستار شد.
مشاور فرماندار گچساران در امور ایثارگران با بیان این‌که هر آن چه که نظام مقدس اسلامی دارد از برکت و مجاهدت شهدا و ایثارگران است، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا حق فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی ادا کنیم.
انصاری از بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران خواست تا لیست گلزار شهدای شهر و روستاهای گچساران که نیاز به ساماندهی دارند را به ‌همراه مشخصات کامل آن‌ها از قبیل میزان فاصله آن‌ها را به فرمانداری ارسال کند تا خدمات مورد نیاز مانند جاده دسترسی، شبکه برق و آب به این گلزار ارائه شود.
پاکسازی محوطه گلزار شهدای از نخاله و زباله و تعمیر و نظافت سرویس‌های بهداشتی گلزار توسط شهرداری گچساران، ساماندهی گلزار شهدای روستای امام‌زاده سید جمال‌الدین توسط اداره اوقاف و امور خیریه گچساران، اقدام بخشداری برای جلوگیری از دفن فوت‌ شدگان عادی در محل گلزار شهدا در روستاها توسط دهیاران بخش مرکزی از جمله مصوبات جلسه ساماندهی گلزار شهدای گچساران بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول