اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد:

اعلام وضعیت خوزستان در کنکور سراسری

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از مسئولان آموزش و پرورش استان درخواست کرد: هرچه زودتر آخرین وضعیت قبولی داوطلبان این استان در کنکور سراسری ۹۰ را از سازمان سنجش دریافت و در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش ارائه شود.

اعلام وضعیت خوزستان در کنکور سراسری
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۸ نفر از استان خوزستان در کنکور سراسری رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کردند، که پیش‌بینی می‌شود امسال در کسب رتبه‌های سه‌رقمی کنکور در استان ۵۰ درصد ارتقا داشته باشیم.
وی به اجرای طرح معراج در استان اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته در زمینه مباحث قرآنی و معرفتی در مدارس، به همت طلبه‌های خواهر و برادر و علاقه‌مندان در استان روند بسیار خوبی داشت. امسال هم طرح معراج توسعه پیدا کرد و به اولیا و مربیان تعمیم داده شد.
استاندار خوزستان تاکید کرد: باید بتوانیم آنچه را که نظام اسلامی از آموزش و پرورش می‌خواهد و انتظار دارد بسازیم تا پایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌ها در کشور تقویت شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در بحث تعلیم و آموزش بسیار خوب بوده و رو به پیشرفت است.
آیت‌الله محسن حیدری بر گسترش همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید و اضافه کرد: باید این همکاری هر چه بیشتر تقویت شود و از تعلیمات حوزه علمیه در مدارس بیش از این استفاده شود.
وی با اشاره به بحث بیداری اسلامی که در ‌ماه‌های اخیر در بسیاری از کشورهای اسلامی دنیا پررنگ‌تر شده است افزود: حوزه علمیه در بحث بیداری اسلامی مسئولیت بسیاری سنگینی دارد و باید در این راستا دانش و علم حوزه علمیه در این زمینه به دانشگاه‌ها عرضه شود تا دانشگاه این مهم را به تمام دنیا عرضه کند.
حیدری با اشاره به اهمیت حضور هر چه بیشتر حوزه علمیه در بحث تعلیم و تربیت، گفت: باید از زنان طلبه نیز در بحث تعلیم و تربیت در سطح مدارس استان استفاده شود تا بیش از این ارتباط بین حوزه علمیه و مدارس تقویت شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید پروژه وسیعی برای تقویت ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش تهیه شود تا مدارس از تعلیمات حوزه علمیه ‌‌نهایت استفاده را داشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول