اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد:

موفقیت چشمگیر دانشآموزان کردستانی در کنکور سراسری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از موفقیت چشمگیر دانشآموزان کردستانی در کنکور سراسری امسال خبر داد.

موفقیت چشمگیر دانشآموزان کردستانی در کنکور سراسری
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی پنج شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج با بیان این خبر اظهارداشت: در کنکور سراسری سالجاری دانشآموزان کردستانی در پنج رشته موفق به کسب رتبههای برتر شدند.
وی افزود: در رشته ریاضی دانشآموزان کردستانی رتبه ششم کشوری، در رشته علوم تجربی رتبه پنجم کشوری و در رشته علوم انسانی نیز موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شدند.
وی خاطرنشان کرد: این دانشآموزان همچنین در رشته هنر نیز رتبه چهارم کشوری و در رشته زبان نیز رتبه شانزدهم را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان کسب این موفقیتها را از جمله افتخارات ارزشمند دانشآموزان کردستانی در کنکور سراسری بیان کرد و یادآور شد: دانشآموزان کردستانی همواره در جشنواره، المیپادها، مسابقات و آزمونهای مختلف نتایج ارزندهای را کسب کردهاند.
ساکی در ادامه سخنان خود به توسعه فضاهای آموزشی فنیو حرفهای و کاردانش در استان اشاره کرد و ادامه داد: درراستای برنامه پنجم توسعه آموزشهای فنی و حرفهای سعی برآن است تا سهم 35 درصدی فنی و حرفهای استان را از 35 درصد به 50 درصد ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: برای سال تحصیلی 90 ـ 91  باید پوشش فنی و حرفهای استان به 51 درصد برسد و برای این منظور نیاز به فضا، نیروی انسانی و بودجه است.
وی بیان داشت: همچنین برای جذب دانشآموزان بیشتر به سمت مدارس فنیو حرفهای و کاردانش همکاری ادارات مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز کردستان و سایر ادارات نیاز است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای توسعه فضاهای فنی و حرفهای سند چشمانداز اشتغال استان راهنمای آموزش و پرورش خواهد شد و برای تجهیز هنرستانها 21 هنرستان مصوب سفر هیئت دولت و مقام معظم رهبری به استان تسریع می یابد.
ساکی در پایان اضافه کرد: همچنین برای تجهیز مدارس فنی و حرفهای 20 درصد اعتبارات تملک داراییها مصوب شده است تا تعداد دانشآموزان فنیو حرفهای استان ارتقا یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول