اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

رتبه کنکور اردبیل در شان مردم نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: رتبه کنکور سراسری استان اردبیل در شان مردم این خطه نیست و با احساس شرمندگی نمی‌توان آن را بر زبان راند.

رتبه کنکور اردبیل در شان مردم نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: سال‌ها است که ما غصه و درد پایین بودن رتبه کنکور را در دل تحمل می‌کنیم و نمی‌دانیم بالاخره چه کسی این غصه را از دل ما بیرون خواهد کرد و جوانان این خطه متناسب با استعداد و توانمندی خود در جایگاه واقعی قرار می‌گیرند.
وی بیان داشت: ‌با بررسی و ارزیابی انجام شده و استخراج نمرات خام داوطلبان کنکور معلوم شد که نه تنها جوانان ما از استعداد کمتری برخوردار نیستند بلکه در بین استان‌های کشور صاحب رتبه هفت کشوری هستند به طوری که از استان یزد و سمنان که حایز رتبه اول و دوم کنکور هستند نمره خام ما به مراتب بالاتر است.
امام جمعه اردبیل با تبریک این توانمندی‌ها و استعداد‌های جوانان برومند این منطقه خاطرنشان کرد: ‌مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد تا روشن شود چرا رتبه کنکور ما بیست و سوم کشوری است و چندان رشدی را نیز در این باب شاهد نیستیم.
عاملی در ادامه سخنان خود با بر‌شمردن علل و عوامل این عقب‌ماندگی‌ها گفت: ‌یکی از مشکلات اساسی نحوه رتبه‌بندی مناطق در پذیرش دانشجو است به طوری که بیش از 80 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های ما را انتخاب داوطلبان استان‌های همجوار نظیر کردستان و آذربایجان غربی تشکیل می‌دهد در حالی که داوطلبان ما راغب به پذیرش چنین دانشگاه‌ها در استان‌های یاد شده نیستند.
وی افزایش ظرفیت بومی‌گزینی را بسیار مهم و کارساز اعلام کرد و بیان داشت:‌ مسئولین دانشگاه‌های ما باید ضمن افزایش پذیرش دوره‌های شبانه ظرفیت بومی گزینی را همچون سایر استان‌ها  در اولویت قرار دهند.
خطیب جمعه اردبیل در ادامه تصریح کرد: ‌اولین انتظار ما از استاندار اردبیل این است که همچون استان یزد سرمایه‌گذاری کلانی را در این حوزه و برپایی کلاس‌های تقویتی و آمادگی کنکور انجام دهد تا داوطلبان ما با یک توانمندی بیشتر در کنکور حاضر و آماده شوند.
عاملی در ادامه افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها را بسیار مهم و اساسی اعلام کرد و گفت:‌ در حالی که رقابت کنکور در این استان بین 26 هزار جوان انجام می‌شود ظرفیت پذیرش ما با 7 هزار و 500 دانشجو هیچ همخوانی ندارد.
وی پیشنهاد کرد؛ ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های استان متناسب با رقابت‌کنندگان کنکور افزایش یابد.
 
بلاتکلیفی دانشگاه صنعتی بی‌معناست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز با انتقاد از بلاتکلیف ماندن دانشگاه صنعتی دارای مجوز اظهار داشت: معلوم نیست به چه دلیلی عملیات احداث و پذیرش دانشجو برای دانشگاه صنعتی اردبیل انجام نمی‌شود در حالی که مجوز راه‌اندازی و زمین 35 هکتاری برای احداث این دانشگاه مصوب شده است.
وی بیان داشت:‌ وکلای ملت و برخی از مسئولان ما به جای اظهار نظرهای تبلیغی و فضل‌آمیز تلاش کنند تا موانع راه‌اندازی این دانشگاه را برطرف کرده چرا که ما می‌توانیم در این دانشگاه با راه‌اندازی رشته‌های لوکس و بسیار پر‌مخاطب زمینه افزایش پذیرش دانشجو را داشته باشیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام ‌نور شد و از کسب رتبه مناسب این دانشگاه در فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی قدردانی کرد.
امام جمعه اردبیل در ادامه از صدا و سیما خواست؛ تا به صورت کامل و جامع موضوع کنکور را در برنامه‌های خود مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا 26 هزار خانواده دارای داوطلب کنکور بیشتر در جریان امور قرار گیرند.
عاملی همچنین از نحوه فعالیت ستاد کنکور و گزارش ندادن به موقع این مجموعه گلایه کرد و افزود: سوال ما این است که چرا برای برگزیدگان کنکور سال 89 مراسم تجلیلی برگزار نشد در حالیکه انتظار خانواده‌ها و برترین‌های کنکور در این مورد به حق و به جاست.
وی بیان داشت: انتظار این است که با تلاش تمام مسئولین استان به برخی اقدامات مثبت نیز در این زمینه آغاز شده است اردبیل از رتبه پایین خارج شده و به رتبه‌های بالا صعود کند تا اهالی استان در این باب رو سفید باشند.
 
امریکا روز به روز در تحقیر امت‌های اسلامی ذوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهارات سخیف سران فرانسه و امریکا در تهدید ایران به خاطر فعالیت‌های انرژی هسته‌ای و حمایت از مظلومان منطقه گفت: این تهدیدها برای ملت ما بی‌معناست چرا که ملت ما زاده تهدید هستند و هرگز در برابر تهدیدهای امروزی که کوچکتر از تهدیدهای نظامی و بسیار برنده‌تر است مرعوب نمی‌شوند.
عاملی تصریح کرد: 30 سال است که ملت ما با این تهدیدها و برخی تحرکات دشمن در میدان مبارزه آبدیده شده‌‌اند چرا که امام راحل راه ملت ما را تعیین کرده‌اند که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی به بن‌بست و تحقیر جهانی امریکا و همدستان او اشاره و اضافه کرد: امریکا امروز به حدی تضعیف شده است که قصد خارج شدن از منطقه استراتژیک خاورمیانه را دارد و در سایه همین حقارت و خروج است که امت‌های اسلامی مدیریت منطقه استراتژیک خاورمیانه را که منابع نفتی بسیاری از کشورهای منطقه و غربی را تامین می‌کند بر عهده‌ می‌گیرند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به برخی از اظهارات روسای جمهور افغانستان و عراق در مورد ضرورت خروج امریکا از این مناطق اشاره کرد و بیان داشت: ‌اگر زمانی ملت‌ها اجازه بر زبان راندن اسم حزب‌اله را نداشتند امروز و بعد از جنگ 33 روزه همه دنیا اعتراف می‌کنند که حزب‌الله با مقاومت خود رژیم صهیونیستی را شکست داد.
عاملی در ادامه افزود: به دنبال اظهارات مقام معظم رهبری در خطبه‌های سرنوشت‌ساز بهمن ماه و به ثمر نشستن انقلاب مصر امروز مردم این کشور این خطبه‌ها را الگو و معیار حرکت‌های خود قرار داده و بدون ترس از بیگانگان خواستار تشکیل حکومتی اسلامی و دینی هستند.
خطیب جمعه اردبیل در ادامه از تشکیل نظام جدید در منطقه خاورمیانه خبر داد و اضافه کرد: با تحقیری که امروز امریکا و همدستان او می‌پذیرند برخی تهدید آنها به طبل توخالی می‌ماند که به هیچ جا نمی‌رسد.
 
فطرت پاک بشر امروز گرفتار اهریمن است
امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز از تقوا به عنوان ضامن امنیت و آرامش یاد کرد و افزود: کسب این امنیت به مقدماتی نیاز دارد که بالاترین آن اعتقاد به توحید،‌ ایمان و ولایت است.
وی موضوع امر به معروف و نهی از منکر و سه عنصر تشخیص معروف و منکر را یادآور شد و بیان داشت:‌ فطرت، شریعت و عقل به عنوان سه اصل حاکم و تجربه موید اینها انسان را می‌تواند از منکر به سمت معروف و زشتی‌ها به سوی خوبی‌ها دعوت کند.
خطیب جمعه اردبیل به بحران شکل گرفته در انگلیس و مبنای آن اشاره کرد و افزود: در این بحران مشکل اصلی اقتصاد و مسائل رفاهی نبود بلکه نابسامانی نظام خانواده و حضور فرزندان بدون پدر و مادری بود که به گفته مسئولان چنین بی‌نظمی را سبب شدند و این همان نتیجه فرهنگ بی‌بند و باری است که رد غرب سبب می‌شود فرزند نامشروع و نامبارک به دنیا بیاید.
عاملی در ادامه سخنان خود منشور سازمان ملل و حقوق بشر را تامین کننده امنیت و نظام اجتماعی ندانست و یادآور شد؛ شاید این منشور مطالبه نظام لیبرال دموکراسی را پاسخگو باشد اما هرگز پاسخگوی نیاز فطرت پاک بشری نیست.
وی در پایان به ثمر نشستن فطرت پاک انسان را تابع مقتضیاتی دانست و اظهار داشت: برای از بین بردن موانع نباید اجازه داد لقمه حرام وارد زندگی و شکم اهل و عیال شود چرا که این لقمه حرام فطرت پاک بشری را دچار خطا و لغزش می‌کند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول