اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه شهید چمران اهواز:

ژتون غذای دانشجویی در اهواز سه نرخی شد

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز از اعمال سه نرخ متفاوت برای ژتون غذای دانشجویی خبر داد.

ژتون غذای دانشجویی در اهواز سه نرخی شد
 محمد راضی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در این باره اظهار داشت: پیرو جلسات متعدد برگزار شده در صندوق رفاه و معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز کارگروه هدفمندی یارانه‌ها در ارتباط با تغذیه، مقرر شد نرخ ژتون تغییر یابد و به صورت چند نرخی عرضه شود.
وی افزود: حقیقتا چند سالی بود که افزایش در قیمت غذا اعمال نشده و نرخ غذا 175 تومان در طول سال‌های اخیر ثابت مانده بود که در مقایسه با قیمت تمام شده غذا، رقمی نیست.
 راضی جلالی تقسیم بندی نرخ غذا را براساس کیفیت آنها دانست و گفت: بر این اساس، غذای کم هزینه به قیمت 290 تومان، متوسط هزینه با نرخ 350 تومان و پر هزینه به قیمت 485 تومان و صبحانه نیز جداگانه 230 تومان به دانشجویان عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: غذاهای کم هزینه شامل انواع غذاهای شام، خوراک‌ها و برنج و خورش‌هاست. غذاهای متوسط هزینه چلو کباب و پر هزینه مانند چلو جوجه، مرغ و ماهی است که البته برخی دانشگاه‌ها مثلا غذاهایی مانند خورش‌ها را در لیست متوسط هزینه خود قرار دادند.
معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: هزینه هر وعده غذا اگرچه به ظاهر تا دو برابر افزایش یافته اما مبلغ دریافتی ازدانشجو 10 درصد کل هزینه غذاست و با اجرای این طرح کیفیت قطعا ارتقا خواهد یافت.
راضی جلالی با اشاره به اینکه طرح ژتون غذای سه نرخی از ابتدای سال‌جاری در دانشگاه شهید چمران به اجرا در آمده و کارت تغذیه بر همین اساس برای دانشجویان صادر شده است، افزود: در حال حاضر در روزهای هفته غذاهای متفاوت از سه نرخ به دانشجویان داده می‌شود اما از بهمن ماه دانشجو می‌تواند از لیست غذای سه نرخی برای وعده غذایی خود انتخاب کند.
وی همچنین از اتمام عملیات اجرای سلف مرکزی شماره 2 دانشگاه تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون مراحل نصب تجهیزات این سلف در حال اجراست.
معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران خاطرنشان کرد: هم اکنون طبخ و توزیع غذا به دو پیمانکار سپرده شده تا جنبه رقابتی میان آنها به افزایش کیفیت غذا و خدمات منجر شود و از بهمن ماه امسال با بهره‌برداری از سلف سرویس مرکزی شماره 2، طرح تنوع غذای دانشجو به اجرا درمی‌آید و در حال حاضر مراحل واگذاری غذای دانشجو به بخش خصوصی در حال انجام است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول