اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل سیاسی وزارت کشور:

مسائل دانشجویی به خوبی رصد نمیشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و دبیر کمیسیون دانشجویی وزارت کشور با اشاره به ضعف‌های مختلف درخصوص رسیدگی به مسائل فرهنگی، خدماتی و رفاهی دانشجویان در کشور، گفت: در رصد مسائل دانشجویی مشکل داریم.

مسائل دانشجویی به خوبی رصد نمیشود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمحمد پورموسی سه‌شنبه شب در کمیسیون دانشجویی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: برای اینکه ما به مسائل دانشجویی با یک نگاه دیگر بپردازیم باید عینک‌هایمان را عوض کنیم چرا که گرفتار یک فضای فیزیکی خاص خشنی در بحث‌های دانشجویی شده‌ایم و ما را مجبور به عکس‌العمل می‌کند.
وی افزود: در دنیا دانشگاه‌ها از موارد صنفی و مباحث خوابگاهی و سلف سرویس‌ها عبور کرده و به مباحث گسترده‌تری می‌پردازند اما در کشور بیشتر دغدغه مسئولان دانشگاهی برای جلوگیری از تنش‌ها به این دو مبحث محدود شده‌ است.
پورموسی افزود: الان فضای سیاسی کشور معطوف به انتخابات است و در کشور ما مسائل سیاسی فصلی است و بیشتر کنش‌گران سیاسی در کشور حرکت‌هایشان در رابطه با انتخابات است و آنان با سیاه‌نمایی و زیر سؤال‌بردن خدمات نظام هدفشان انتخابات و لطمه زدن به آن است.
وی خاطرنشان کرد: باید فضا را مدیریت کرد و از هرگونه عمل انفعالی بدور از برنامه‌ریزی و رصد پرهیز شود.
دبیر کمیسیون دانشجویی وزارت کشور با ارائه راهکاری به رؤسای دانشگاه‌های استان، افزود: در بحث بیداری اسلامی و موج عظیم بیداری اسلامی باید در سال جاری فعالیت‌های منسجمی در دانشگاه برنامه‌ریزی و اجرا شود چرا که دانشجویان نیروهای نخبگان جامعه بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم به حساب می‌آیند.
پورموسی افزود: اگر جایگاه آنان را در نظر نگیریم برای دیگران، دانشگاه و حتی خودشان مشکل‌ساز خواهند شد.
وی عنوان کرد: باید فضاهای دانشگاهی را مدیریت کرد و با بصیرت‌افزایی و ارتقای سطح بینش سیاسی و فرهنگی دانشجویان آنان را در برابر توطئه‌های دشمنان مصون سازیم.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: در رصد مسائل دانشجویی دارای مشکلات فراوانی هستیم و باید در فضای سایبری و نشریات دانشجویی نیز با نگاهی نوآورانه در مباحث فرهنگی و در اولویت قراردادن مسائل فرهنگی وارد شد چراکه به دلیل ناکارآمدی احزاب در چند دهه اخیر نگاه‌های مردم به تشکل‌های دانشجویی منعطف شده ‌است.
پورموسی افزود: رویکرد دولت یک رویکرد فرهنگی است و اگر در مباحث فرهنگی و سیاسی دانشجویان برنامه‌ریزی و انسجام عمل نداشته باشیم این افسران جنگ نرم تبدیل به سربازان پیاده دشمن می‌شوند.
دبیر کمیسیون دانشجویی وزارت کشور با عنوان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها مغفول مانده است، گفت: اقدامات انجام شده در این زمینه در حد ظرفیت کشور نیست.
پورموسوی تصریح کرد: با توجه به فضای کشور، قدرت علمی و سعه‌صدر فرهنگ کشور باید این برنامه به صورت جدی‌تر و خیلی قوی‌تر دنبال شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی در مناطق کمتر توسعه یافته فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیکاری آنان است که باید از بودجه‌های دیگر سازمان‌های اجرایی برای مباحث مختلف آنان به بهترین شکل استفاده شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول