اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله آملی‌لاریجانی:

بی‌خبری حوزه از وضعیت دانشگاه‌ها دانشجویان را نابود می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بی‌خبری حوزه از وضعیت دانشگاه‌ها دانشجویان ما را نابود می‌کند، افزود: معارف در جامعه باید اسباب هدایت باشند.

بی‌خبری حوزه از وضعیت دانشگاه‌ها دانشجویان را نابود می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با روحانیون استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر جوان‌های ما دچار شبهات اعتقادی شده‌اند، اظهار داشت: وظیفه علمای ما در حوزه است که به سؤالات به وجود آمده برای جوانان پاسخ منطقی دهند.
وی افزود: نظام ما به وسیله روحانیون به وجود آمده، برای همین وظیفه روحانیت در این فضا بسیار سنگین است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دین خدا رقیب ندارد اما در دنیای کنونی ادعاهای فریبنده اعتقادات جوانان ما را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: مبلغان و مبشران دینی باید تبلیغات را طوری ارائه دهند که در قلوب جوانان اثر کند.
وی با بیان اینکه در روزگار ما فقط به فقه و اصول اکتفا کردن کافی نیست، تصریح کرد: کار حوزه و مبشران و مبلغان دینی باید فراتر از فقه و اصول بوده و مبشران باید مباحث فلسفی و کلامی را به مباحث فلسفی و کلامی مسلط باشند تا بتوانند در مقابل رقبای دیگر موفق عمل کنند.
لاریجانی با اشاره به اینکه امروزه بی‌خبری حوزه از وضعیت دانشگاه‌ها دانشجویان ما را نابود می‌کند، افزود: معارف در جامعه باید اسباب هدایت باشند چرا که ما راه پیامبر را انتخاب کرده‌ایم و راه پیامبر ارشاد جامعه به سمت سعادت بود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اخلاقیات در جامعه گفت: روحانیت برای اینکه مردم را به عمل صالح و روش زندگی درست هدایت کند باید خودشان به اخلاقیات به نحو احسن عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه جوان‌تر در ابتدای کار هستند، افزود: در نظام ما که کتاب سنت را در جایگاه خود قرار داده و قانون اساسی ما برگرفته از کتاب خداست باید جامعه و به خصوص جوان‌ها در آن از امکانات کافی برخوردار باشند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول