اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

تحصیل بیش از 3 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: 3هزار و 100 دانشجو در رده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی این استان تحصیل می کنند.

تحصیل بیش از 3 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی ظهر امروز در مراسم اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود 1390 دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه گیلان اظهار داشت: باید آنچه را که لازمه پیشرفت نسل جوان است مهیا کنیم تا در پیشرفت علمی و توسعه کشور مثمرثمر واقع شوند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 63 تاسیس شد و تا قبل از سال 57 هیچ دانشکده پزشکی نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر پس از 27 سال، دانشگاه گیلان دارای هفت دانشکده است که هر کدام رشته‌های مختلفی دارند.
 بهبودی گفت: 3هزار و 100 دانشجو در رده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی این استان تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این دانشگاه از نظر امکانات در رشته‌های مختلف نسبت به بیشتر مکان‌ها مطلوب است، افزود: توسعه امکانات درمانی و بهداشتی در شهرستان‌ها به‌گونه‌ای بوده که شاخص دانشگاه علوم پزشکی را در کل کشور مورد توجه قرار داده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر امکانات درمانی و توجه ویژه به سلامت خانواده در استان شاخص رشد 12.8 درصد در هر 100 هزار نفر را در سطح کشور نشان می‌دهد.
بهبودی با اشاره به اینکه دانشجویان باید ارتقای فرهنگی و استقلال فکری خود را حفظ کنند، اظهار داشت: لازمه پیشرفت دانشجویان در زمان تحصیل ورود به عرصه‌های تحقیق و پژوهش است.
وی، گفت: دانشجویان باید با توکل بر خدا و با هدف خدمت به مردم در راستای ارتقای اهداف علمی جامعه گام بردارند.
این مسئول، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به لحاظ نیروی انسانی در شرایط بسیار مطلوبی دانست و تصریح کرد: 760 نفر پزشک متخصص در سطح استان فعالیت می‌کنند. 
وی تعداد پزشکان عمومی گیلان را حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر معرفی کرد و گفت: 600 دندانپزشک و 400 پزشک داروساز در استان فعالیت دارند و با این پزشکان سیستم نیروی انسانی قوی کاملا علمی را دانشگاه‌ها در اختیار داریم که می‌توانند در عرصه‌های مختلف علوم پزشکی به آموزش و تربیت دانشجو بپردازند.
بهبودی با اشاره به اینکه رشته تخصصی داخلی در سال 84 در استان تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: رشته جراحی عمومی در سال 85 تاسیس شد.
 وی تاسیس رشته قلب و عروق را در سال 86 ذکر کرد و بیان کرد: رشته‌های تخصصی جراحی مغز در سال 88 و جراحی چشم در سال 89 مجوزهای لازم را گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه صدور مجوز تاسیس رشته‌های ارتوپدی و طب اورژانس در حال انجام است، افزود: این رشته‌ها در شورای گسترش در حال تصمیم‌گیری هستند و سال آینده اجرایی می‌شوند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان استقرار پزشکان متخصص در شهرستان‌ها را از اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: سال‌های گذشته تلاش شده رشته‌های ارتوپدی و رادیولوژیست را در بیمارستان‌های مختلف مستقر کنیم و از سال گذشته پزشک ارتوپد و جراح چشم در شهرهای رودبار و منجیل مستقر شده است.
بهبودی استقرار خانه‌های سازمانی در تمام شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدام‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و بیان کرد: 14 واحد سازمانی در آستارا برای اسکان پزشکان به دلیل مسافت بسیار از مرکز استقرار یافته و در شهرستان‌های نزدیک به مرکز استان چهار تا پنج واحد سازمانی مستقر شدند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فومن، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر را از جمله شهرهای دارای خانه‌های سازمانی برای متخصصان پزشکی عنوان کرد و یادآور شد: بیمارستان‌های جدید در سیاهکل، شفت، املش و رودبار که در آینده به بهره‌برداری می‌رسند نیز دارای خانه‌های سازمانی هستند.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول