اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

افزایش ۱۵درصدی دانشجویان ورودی به علوم پزشکی اهواز

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: تعداد دانشجویان جدیدالورود نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۵درصدی دانشجویان ورودی به علوم پزشکی اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، منصور امین ظهر امروز در همایش ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز در تالار شهدای این دانشگاه، اظهار داشت: یک هزار و ۲۳۸ نفر دانشجو در سال تحصیلی جدید وارد این دانشگاه شدند که این تعداد شامل ۷۰ درصد دختران و ۳۰ درصد پسران هستند.
وی افزود: به منظور اسکان موقت دانشجویان جدید الورود، هتل کارون برای دانشجویان دختر در نظر گرفته شده است که تا چند روز آینده در این مکان مستقر شوند و برای دانشجویان پسر نیز خوابگاه در خیابان ۲۴ متری اهواز در نظر گرفته شده است که تا دو سه هفته آینده آماده اسکان است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر پاس داشتن قوانین دانشگاه توسط دانشجویان ابراز امیدواری کرد که دانشجویان روز به روز دریچه‌های بزرگ علمی را بگشایند و باعث عزت و سربلندی ما در جهان شوند.
وی با اشاره به وجود کانون‌های مختلف در دانشگاه از دانشجویان خواست که عضو این کانون‌ها شوند و به فعالیت بپردازند.
وی افزود: ماه مهر چیزی کمتر از ماه مبارک رمضان نیست؛ در این ماه درهای علم گشوده می‌شوند. دین مبین اسلام به اندازه‌ای به علم ارزش نهاده است که همه کار‌ها را بدون سعی و تلاش و جهاد در مصادیق علمی باطل می‌داند.
وی به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در همین روز‌ها بود که نیروهای عراقی با هدایت آمریکا به مملکت ما که تازه انقلاب در آن پیروز شده بود، حمله کردند. هیچ کس این نیروهای متجاوز را بیرون نکرد مگر جوانان کشورمان که با سر سپردن به خداوند اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ما دست دشمن بماند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی ‌شاپور اهواز گفت: امروز در دنیا دیگر هیچ‌کس جرئت حمله به کشورمان را ندارد و امن‌ترین منطقه دنیا شاید کشور ما باشد. در این مملکت روز به روز دریچه‌های علم را باز می‌کنیم و به جلو پیش می‌رویم. در دوران جنگ، بزرگوارانی ایثار کردند تا ما بمانیم و پیش برویم.
در ادامه این همایش مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز خطاب به دانشجویان جدیدالورود با تاکید بر اینکه اولیای خدا سهم خدا را در موفقیت‌های خود زیاد می‌دانند گفت: علاوه بر هوش و استعداد و نقش پدر و مادر، خداوند نقش عمده‌ای در راهیابی شما در دانشگاه تیپ یک علوم پزشکی جندی شاپور اهواز داشته است.
حجت الاسلام رضا حسینی فر افزود: دانشجویان باید در تمام مراحل زندگی به ویژه در دوران کسب علم و دانش خداوند را به یاد داشته باشند، با خدا صمیمی‌تر شوند و خدا را در زندگی خود ببینند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به روایات شاکر‌ترین شما نسبت به خدا، شاکر‌ترین شما نسبت به خلق خداست تصریح کرد: قبولی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با این قدمت طولانی نعمت بزرگی است و کمترین شکرگزاری این است که انسان نعمت و ولی نعمت خود را ببیند و شکرگزار باشد.
حسینی‌فر گفت: انسان نباید به ارزانی کننده نعمت خیانت کند و از نعمت‌های خدا برای معصیت استفاده کند پس دانشجویان باید از نعمت حضور در دانشگاه و فضای کسب علم و دانش به نحو صحیح استفاده کرده و از این فضا برای معصیت و گناه استفاده نکنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: خداوند نیازی به شکر گزاری ندارد و غنی و بی‌نیاز است اما این کار به نفع خود انسان‌ها است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول